Salut instal·larà espais annexos als CAP de Vic Nord i Torelló per la Covid

Els mòduls serviran per fer les proves PCR, tests ràpids o exploracions en un circuit diferenciat de la resta

Publicat el 19 de desembre de 2020 a les 15:15
El Departament de Salut ha començat els tràmits per instal·lar espais annexos a més d'un centenar de centres d'atenció primària (CAP) de tot Catalunya per poder-hi fer l'activitat relacionada amb la Covid-19 i diferenciar-la de la que no té relació amb la pandèmia. A Osona n'hi haurà al CAP Vic Nord i al CAP de Torelló.

En concret, s'instal·laran mòduls per fer proves PCR, tests ràpids, identificació de contactes o exploracions i garantir que els CAP puguin tenir "espais diferenciats per patologies, per assegurar una major seguretat de professionals i ciutadans". Aquests mòduls estan pensats per als CAP amb dificultats d'espai i es preveu que entrin en funcionament a partir del gener. Estaran en zones properes als CAP i seran gestionats pels mateixos equips d'atenció primària.

[noticiadiari]2/213291[/noticiadiari]
El desplegament d'aquests mòduls forma part del Pla d'enfortiment i transformació de l'atenció primària, amb l'objectiu d'oferir més espai i confort a la ciutadana i crear circuits diferenciats entre Covid i no-Covid, que compta amb una inversió total de 300 milions d'euros fins al 2022.

[plantillacoronavirus]