El bus, que ha tingut un cost d'uns 250.000 euros, se cedeix a l'empresa concessionària del servei de bus urbà, és a dir, Sagalés. Aquesta cessió que s'emmarca en la renovació per a dos anys del conveni per a l'explotació del servei de transport urbà de viatgers signat amb la Generalitat, l'operador 25 Osona Bus (Sagalés) i l'Ajuntament.
Per la seva banda, el conseller delegat de Sagalés, Ramon Sagalés, apunta que els autobusos híbrids són un pas "molt important" perquè suposa una disminució de les partícules CO₂ i NOx. "És molt beneficiós per als usuaris i ciutadans de Vic", diu, mentre remarca que el següent pas és "créixer amb la descarbonització de la flota a la plana de Vic".
De fet, està previst que aquest any l'Ajuntament de Vic compri un altre autobús híbrid. L'Ajuntament té una flota de quatre autobusos urbans i el nou bus híbrid substituirà un dels que es van adquirir el 2008. "D'aquí a uns dos anys pretenem que tota la flota estigui renovada", diu Palmero, és a dir, incorporant vehicles híbrids, elèctrics o amb la tecnologia que ofereixi unes emissions de gasos contaminants més baixes.

Sagalés, Palmero i Erra, durant la presentació del bus híbrid. Foto: Josep M Montaner