L'error bàsic que contenia el document conjunt CiU-ERC era que estava pensat i redactat pensant en la satisfacció política de les bases sobiranistes, que són molt àmplies -tal i com es va comprovar en la manifestació de la Diada- però no hegemòniques. Els autors del paper han menystingut la possibilitat, almenys fins a un cert tram del dret a decidir, d'aïllar els 28 diputats de PP i Ciutadans, els únics que neguen doctrinalment que el poble català sigui un subjecte polític.
Però, més enllà d'això, el que cal tenir com a prioritat no és el procés intern, sinó quina repercussió exterior van tenint cadascun dels passos polítics que es van donant en la direcció de la sobirania. Catalunya no té aliats i, per tant, necessita convèncer l'opinió pública internacional de l'essència democràtica d'un procés que, per transparent que sigui, Espanya continuarà negant i prohibint. En aquest sentit, una majoria de 107 diputats en favor de convocar un referèndum és innegable des de qualsevol racó del món que no sigui Madrid.
Tampoc no cal ser ingenus i és del tot previsible que el PSC acabi despenjant-se d'una forma o altra. Però, quan això passi, haurà de quedar clar que és perquè el socialisme català avantposa la disciplina del PSOE a la voluntat democràtica del seu poble. I en aquell moment el procés ja hauria d'haver superat la ratlla del no retorn.
Aïllar el PP i Ciutadans
Ara a portada
Publicat el 14 de gener de 2013 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política La Moncloa rectifica i busca fórmules per no comprar bales a Israel