"La manera com ha acumulat la seva fortuna personal considerable continua essent un secret", afirmava un article del passat mes de setembre a The New York Times dedicat a la figura del rei d'Espanya. El diari nordamericà xifrava en 2.300 milions de dòlars (uns 1.790 milions d'euros) els diners acumulats pel monarca, una xifra totalment incompatible amb els vuit milions d'euros que, oficialment, rep la Casa Reial en concepte de pressupost anual per a totes les despeses.
Una part de l'explicació podrien ser els 7,85 milions d'euros que, segons una informació molt documentada d'El Mundo, va deixar en herència el pare de l'actual rei, Joan de Borbó, distribuïts en diversos comptes suïssos. Però, tot i així, no hi ha justificació possible perquè el rei espanyol es mantingués durant anys entre els principals milionaris del món que cita periòdicament la revista Forbes.
Només amb aquestes dades, òbvies i contrastades, no cal ser un expert en finances per intuir què ha passat durant els prop de quaranta anys de regnat de Joan Carles I. Només faltaven la princesa Corinna i l'elefant de Botswana per donar un toc de conya marinera al control zero que demostra el govern espanyol sobre les activitats del cap del seu estat.
En definitiva, jo no sé si Cristina de Borbó és una comissionista o no, ja veurem què diu la Justícia. Però del que sí que dubto és de què el seu pare estigui en condicions de retreure-li res.
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE Bernat Surroca Albet
-
-
El Govern prioritza blindar les inversions del Prat abans d'abordar la gestió catalana que reclama ERC Bernat Surroca Albet
Publicat el 03 d’abril de 2013 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política El Govern presentarà una nova estratègia per ampliar la presència catalana a Amèrica Llatina
-
Política Carlos Mazón atia l'anticatalanisme a les portes del primer aniversari de la dana
-
Política El PSOE rebaixa l'acord amb Junts sobre la immigració i acusa el PP de bloquejar: «Hi voten en contra perquè estan a l'oposició»
-
Política El PSC, ERC, els Comuns i la CUP condemnen el genocidi a Gaza i donen suport a la Flotilla
-
Política La CUP defensa el traspàs d'immigració a Catalunya davant «l'estructura racista» de l'Estat
-
Política La Moncloa aprova l'embargament d'armes a Israel amb una excepció i pendent del Congrés