D'una manera intuïtiva, tots els agents implicats en el conflicte Catalunya-Espanya són conscients que s'acosta una fase de confrontació oberta que modificarà en algun sentit l'equilibri inestable que es viu des de la transició espanyola de finals dels setanta i principis dels vuitanta. Hi ha forces que empenyen cap a una residualització política i econòmica d'aquesta societat i, en sentit contrari, n'hi ha d'altres que tiben el país cap a la sobirania. No hi ha camí del mig perquè, en realitat, la situació actual ja no convenç ningú.
I entrarem plenament en aquesta nova fase quan les institucions catalanes ignorin en algun aspecte concret la legalitat espanyola. L'angle de la col·lisió pot venir de diversos àmbits -un atac frontal a l'ensenyament en català, la reposició per la força de les banderes espanyoles als ajuntaments, alguna inhabilitació...- però, molt probablement, l'origen serà de tipus jurídic/administratiu.
D'aquí l'agressivitat de la delegada del govern espanyol a Catalunya contra els ajuntaments que han despenjat la bandera rojigualda i fins i tot contra els que s'han manifestat moralment exclosos de la Constitució. En definitiva, com en d'altres circumstàncies històriques l'avançada del conflicte l'assumeixen els ajuntaments.
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de març de 2012 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Urtasun avisa Sánchez que és «molt difícil» que la legislatura continuï sense una «transformació completa» al seu govern
-
Política
El malestar de les dones del PSOE es cobra una nova dimissió
-
Política
El gir de Junts a Madrid no apaga l'enemistat íntima amb ERC
-
Política
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
