Una de les respostes que tindrem aquest diumenge és qui mana a Catalunya. O, dit d'una altra manera, constatarem si el poder de l'estat s'ha vist erosionat de forma significativa per la força de la societat civil catalana i per la voluntat política de l'administració de la Generalitat. Un grau alt de desobediència serà percebut -de forma interna i externa- com un símptoma inequívoc de l'afebliment de l'autoritat de Madrid. Per contra, el simple acatament implicaria un inici de reflux de la marea sobiranista.
Cal ser conscients de tot això quan es materialitzi la segona suspensió del Tribunal Constitucional. És necessari desobeir tant com sigui possible, amb els mitjans de què es disposi. Hi ha moltes maneres de fer-ho i fins i tot un avançament de les eleccions es pot plantejar com una forma de desobediència. Però cal actuar.
Sabem que el 9-N no és l'hora de la veritat, encara. Però sí que és un punt de no retorn que ha de desencadenar la fase decisiva del procés. Aquest diumenge, durant unes hores, la societat catalana té l'oportunitat de comportar-se com si ja fos la propietària del seu destí. La dignitat d'aquest país és a l'interior de 10.800 urnes de cartró, que no ho oblidi ningú.
ARA A PORTADA
-
-
-
Suspens general a les Matemàtiques de la selectivitat 2026: un 4,18 de mitjana i la més baixa en com a mínim una dècada Víctor Rodrigo
-
Joan Torrecillas, la millor nota de la selectivitat a Barcelona: «Tenir una bona xarxa de suport és important» Gerard Mira
-
Miquel Edo, la millor nota de la selectivitat a Tarragona: «Quan m'ho han dit em tremolava la veu i no m'ho creia» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
03 de novembre de 2014 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
-
Política
La Flama del Canigó arriba al Parlament entre reivindicacions de la llengua
-
Política
«Qui la fa, la paga, es digui Ábalos o Ayuso»: la Moncloa busca el xoc amb el PP davant l’ofensiva judicial
-
Política
El Govern deslliga la condemna a Ábalos del futur de Sánchez: «S'ha d'acabar la legislatura»
-
Política Parlon i Trapero tornaran a comparèixer al Parlament per les infiltracions en assemblees de professors
-
Política
El Parlament prem l'accelerador per prohibir la compra especulativa abans de l'estiu
