Els pronòstics s'han complert i el govern espanyol ha decidit recórrer al Tribunal Constitucional (TC) la reforma del reglament del Parlament. Així ho ha acordat aquest divendres el consell de ministres, que s'ha reunit per última vegada abans de les vacances d'estiu. Les previsions del PP és que el ple del TC admeti a tràmit el recurs i que, per tant, la reforma de les normes de la cambra catalana quedin suspeses. Això posaria en dificultats el calendari de Junts pel Sí i la CUP, que preveuen tramitar amb el menor temps possible la llei del referèndum per tal de donar cobertura legal a l'1-O.
Mariano Rajoy ja va demanar dimecres a la tarda, poc després de l'aprovació al Parlament de la desconnexió exprés, un dictamen urgent al Consell d'Estat. Aquest organisme, presidit per José Manuel Romay Beccaría -exalt càrrec franquista-, es va reunir ahir durant una hora i vint minuts i va concloure que hi ha fonaments jurídics suficients per presentar un recurs d'inconstitucionalitat. El Consell de Garanties Estatutàries (CGE) ja va posar pegues a la reforma, tot i que els seus dictàmens són només consultius. El ple del TC es reunirà dilluns a dos quarts de sis de la tarda per acordar la suspensió de la reforma del reglament a l'espera d'una sentència definitiva.
A banda del recurs del govern espanyol, el PP i Ciutadans s'han aliat per personar-se davant del TC i frenar l'entrada en vigor de la reforma. "No ens quedarem de braços creuats davant del comportament molt poc democràtic de l'independentisme", assegurava ahir el president del grup parlamentari popular, Xavier García Albiol, als passadissos del Parlament. Tot i pressionar el PSC perquè se sumés a la iniciativa conjunta, els socialistes -que en altres ocasions sí que s'han fotografiat amb PP i Ciutadans davant del TC- rebutgen fer-ho ara. Si la reforma s'utilitza per impulsar les lleis de desconnexió, els socialistes sí que tenen pensat anar al Constitucional.
							
																					
														
								El govern espanyol porta al TC la reforma del reglament per tombar la desconnexió exprés
El PP preveu que el Constitucional admeti a tràmit el recurs -i per tant suspengui immediatament- la setmana que ve
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 28 de juliol de 2017 a les 12:55
										Actualitzat el 29 de juliol de 2017 a les 13:25
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															