El grup de treball de peatges es reunirà pel #novullpagar

Recoder convoca la trobada el 14 de maig per tractar la campanya per no pagar a les autopistes

Publicat el 30 d’abril de 2012 a les 12:37
Peatge de Martorell. Foto: Enric Gràcia

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat aquest dilluns a Berga que el Govern convocarà el proper 14 de maig el grup de treball de peatges per tractar les qüestions relacionades amb la campanya #novullpagar engegada per no pagar als peatges de les autopistes. Aquest grup està format per tots els partits polítics, les concessionàries i la societat civil. En aquest sentit, Recoder ha dit que el Govern "ha de fer complir el codi de circulació que estableix que per no obeir un senyal de trànsit hi ha una sanció". Tanmateix, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha dit que la Generalitat "és la primera institució conscient del greuge que vivim els catalans en qüestió de peatges".
 
Recoder ha explicat que fa molts anys que Catalunya "lluita per aconseguir un sistema homogeni de peatges que acabi amb el greuge comparatiu que pateixen els ciutadans del país" i, per aquest motiu, el Parlament "acull el grup de treball de peatges", ha dit. El conseller ha avançat que el Govern ha convocat aquest grup de treball pel proper 14 de maig per tractar "totes les qüestions que afecten els peatges". 
 
D'altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha dit que la Generalitat ja ha expressat que "ha de fer complir el codi de circulació que estableix que, per no obeir un senyal de trànsit, hi ha una sanció". I, per tant, ha dit Recoder, "el Govern ha de ser conseqüent i donar recurs a aquesta sanció". Tot i això, Recoder ha assegurat que la Generalitat és "la primera institució conscient del greuge comparatiu que vivim els catalans en la qüestió dels peatges".
 
A més, el conseller ha volgut deixar clar que "en el cas que el greuge en qüestió de peatges desaparegués, no podem oblidar que molts països utilitzen la figura del peatge com a regulador de la mobilitat". Així, Recoder ha assegurat que "Catalunya no pot renunciar a aquesta figura com tampoc pot renunciar a la taxa per manteniment en infraestructures". 
 
Finalment, Recoder ha expressat que a Catalunya hi ha dos tipus de peatges: "un és l'explícit i que paguem amb la barrera" i, l'altre, "és el peatge a l'ombra". Referint-se al sistema de peatge a l'ombra, Recoder ha dit que aquesta sistema "costa més de 100 milions d'euros l'any a la Generalitat".