La presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, ha presentat aquest divendres una instància al Departament d'Ensenyament, com a mare i líder dels populars catalans, per garantir el bilingüisme a les escoles catalanes. Sánchez-Camacho ha afirmat que el PPC donava suport a la campanya ciutadana que demana "que la realitat de Catalunya, que és bilingüe, es traslladi també al model educatiu" i reclama que es compleixin cinc sentències del Suprem que garanteixen l'educació bilingüe a Catalunya. La presidenta del PPC ha dit que s'adheria a aquesta campanya com a mare per sol·licitar la formació bilingüe per al seu fill i ha animat a altres pares a fer el mateix i sol·licitin l'exercici dels seus drets.
Ha demanat al Govern que compleixi la Constitució i les seves lleis i les sentències del Suprem perquè els pares en tenen dret. Sánchez-Camacho ha explicat que les sentències que es van produir reconeixen i obliguen al Govern a adaptar el model educatiu català a que la llengua castellana tingui una proporció equivalent i equilibrada i proporcional a la llengua catalana i sigui el reflex de la realitat plural a Catalunya i del que passa als carrers.
En aquest context, ha reclamat a la consellera Irene Rigau i al Govern com a presidenta del PPC i com a mare "a que compleixi les sentències i es modifiqui el model educatiu a Catalunya i sigui proporcional, equitatiu i equilibrat el model lingüístic per als nostres fills que els permetrà tenir més d'una llengua vehicular i enriquir el model lingüístic del model educatiu". Ha defensat el bilingüisme i ha ressaltat que el seu partit també es favorable al model trilingüe en català, castellà i en una tercera llengua.
Reclama mantenir un any la sisena hora
Per altra banda, la líder del PPC ha manifestat que el seu partit va donar suport al ple del Parlament donant suport i demanant un any més d'aplicació de la sisena hora catalana per establir un model durant sis anys i avaluar quin ha estat l'impacte de la sisena hora en la lluita contra el fracàs escolar. Sánchez-Camacho creu que s'ha de mantenir un any més i per això ha demanat aquesta moratòria. Ha dit que no es pot aplicar mesures "que un dia es posen i un altra dia es treuen". "El PPC defensa la sisena hora i volem un any més d'aquesta mesura", ha dit, al temps que ha assenyalat que "s'ha d'avaluar l'impacte en el fracàs escolar i és una mesura que permet els pares conciliar la vida laboral i familiar".
Sánchez-Camacho ha assegurat que instaran el Govern a que esmerci tots els esforços perquè es mantingui un any més la sisena hora. "Aquestes són les maneres de fer política i estarem en diàleg amb el Govern. Entenem la necessitat d'austeritat amb el nou pressupost, però les garanties dels drets a les famílies i dels alumnes fan que defensem la sisena hora".
Preguntada per si seria una condició de cara el seu vot als pressupostos, ha manifestat que tot el que s'està negociant "és a dues bandes, de manera recíproca". Al mateix, temps ha afirmat que "quan un negocia no pot establir condicions, sinó possibilitats i punts del programa electoral i aquest n'és un que intentarem negociar amb el Govern". Ha remarcat que "no parla de condicions" i que a ella li agrada negociar i dialogar. Tot i això, en la prèvia dels pressupostos, Sánchez-Camacho va posar sobre la taula en diferents rodes de premsa un seguit de propostes per condicionar el seu vot als comptes catalans. Així mateix, ha volgut deixar clar que una cosa és donar suport i un altra l'abstenció. "El PPC ha dit que no donarà suport a uns pressupostos que són excessivament durs i que impacten en la sanitat, l'educació i les polítiques socials", ha afegit.
Per la seva part, el president de Convivència Cívica Catalana, Francisco Caja, ha dit que s'han de complir les sentències i s'han d'acatar perquè "és un dels pilars del sistema democràtic".
El PP manté la croada pro castellà
Camacho presenta una instància a Ensenyament per a una escola bilingüe
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 17 de juny de 2011 a les 11:52
Et pot interessar
-
Política Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant»
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?