Fa un parell d'anys l'anterior Govern va anunciar, amb gran desplegament propagandístic, que assumia la titularitat del servei de Rodalies i que l'Estat adaptaria la legislació per fer-ho efectiu, en la línia que marca l'Estatut. Per això s'havia aprovat la Llei Ferroviària de Catalunya, que contemplava aquesta nova competència de la Generalitat.
"Va ser una transferència espiritual", deia ahir Ricard Font, en referència a aquell suposat canvi de titularitat. Font és l'actual director general de Mobilitat i Transports i va explicar, a l'Oracle de Catalunya Ràdio, que la Generalitat no té cap possibilitat de canviar l'operador perquè no ho permet la llei d'administració ferroviària de l'Estat. "Han tingut temps de canviar la Constitució, però no un article d'aquesta llei", va afegir.
Renfe no ha millorat, entre d'altres raons perquè les inversions compromeses mai no han arribat. Però és que, a més, la Generalitat tampoc no pot canviar l'operador perquè, de fet, PSOE i PP ho impedeixen al Congrés dels Diputats.
Aquest és el projecte que Espanya té per a Catalunya. La resta és mirar cap a un altre costat mentre ens canvien la boleta del gobelet.
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’octubre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
-
Política
La defensa de Pujol demana que no sigui jutjat a l'Audiència Nacional pel seu estat de salut
-
Política
El PSC es compromet a regular la compra especulativa d'habitatge
-
Política
Franco va morir el dia 19 de novembre i no el 20, segons dos metges que van tractar-lo
