Fa un parell d'anys l'anterior Govern va anunciar, amb gran desplegament propagandístic, que assumia la titularitat del servei de Rodalies i que l'Estat adaptaria la legislació per fer-ho efectiu, en la línia que marca l'Estatut. Per això s'havia aprovat la Llei Ferroviària de Catalunya, que contemplava aquesta nova competència de la Generalitat.
"Va ser una transferència espiritual", deia ahir Ricard Font, en referència a aquell suposat canvi de titularitat. Font és l'actual director general de Mobilitat i Transports i va explicar, a l'Oracle de Catalunya Ràdio, que la Generalitat no té cap possibilitat de canviar l'operador perquè no ho permet la llei d'administració ferroviària de l'Estat. "Han tingut temps de canviar la Constitució, però no un article d'aquesta llei", va afegir.
Renfe no ha millorat, entre d'altres raons perquè les inversions compromeses mai no han arribat. Però és que, a més, la Generalitat tampoc no pot canviar l'operador perquè, de fet, PSOE i PP ho impedeixen al Congrés dels Diputats.
Aquest és el projecte que Espanya té per a Catalunya. La resta és mirar cap a un altre costat mentre ens canvien la boleta del gobelet.
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’octubre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política
La llei contra la multireincidència avança amb l'aval de PP, PSOE i Junts
-
Política
El «coratge» de la Transició davant l'autocràcia que ve
-
Política
La mesa del Congrés suspèn José Luis Ábalos com a diputat
-
Política
Nova web de la Generalitat: aquests són els principals canvis al portal del Govern
-
Política
Dimiteix el president de la Diputació de Lugo (PSOE) per denúncies d'assetjament sexual
-
Política
Ábalos demana al Congrés que li permeti votar telemàticament des de la presó
