Fa un parell d'anys l'anterior Govern va anunciar, amb gran desplegament propagandístic, que assumia la titularitat del servei de Rodalies i que l'Estat adaptaria la legislació per fer-ho efectiu, en la línia que marca l'Estatut. Per això s'havia aprovat la Llei Ferroviària de Catalunya, que contemplava aquesta nova competència de la Generalitat.
"Va ser una transferència espiritual", deia ahir Ricard Font, en referència a aquell suposat canvi de titularitat. Font és l'actual director general de Mobilitat i Transports i va explicar, a l'Oracle de Catalunya Ràdio, que la Generalitat no té cap possibilitat de canviar l'operador perquè no ho permet la llei d'administració ferroviària de l'Estat. "Han tingut temps de canviar la Constitució, però no un article d'aquesta llei", va afegir.
Renfe no ha millorat, entre d'altres raons perquè les inversions compromeses mai no han arribat. Però és que, a més, la Generalitat tampoc no pot canviar l'operador perquè, de fet, PSOE i PP ho impedeixen al Congrés dels Diputats.
Aquest és el projecte que Espanya té per a Catalunya. La resta és mirar cap a un altre costat mentre ens canvien la boleta del gobelet.
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’octubre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política L'ANC critica que Illa «no ha complert» cap dels compromisos durant el primer any de mandat: «Només ven fum»
-
Política Puigdemont, un any després del retorn efímer: «Calia posar en evidència una anomalia democràtica greu»
-
Política ERC defensa «ordenar» el turisme a Barcelona: «No el pot gestionar un club d'hotelers»
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents