Fa un parell d'anys l'anterior Govern va anunciar, amb gran desplegament propagandístic, que assumia la titularitat del servei de Rodalies i que l'Estat adaptaria la legislació per fer-ho efectiu, en la línia que marca l'Estatut. Per això s'havia aprovat la Llei Ferroviària de Catalunya, que contemplava aquesta nova competència de la Generalitat.
"Va ser una transferència espiritual", deia ahir Ricard Font, en referència a aquell suposat canvi de titularitat. Font és l'actual director general de Mobilitat i Transports i va explicar, a l'Oracle de Catalunya Ràdio, que la Generalitat no té cap possibilitat de canviar l'operador perquè no ho permet la llei d'administració ferroviària de l'Estat. "Han tingut temps de canviar la Constitució, però no un article d'aquesta llei", va afegir.
Renfe no ha millorat, entre d'altres raons perquè les inversions compromeses mai no han arribat. Però és que, a més, la Generalitat tampoc no pot canviar l'operador perquè, de fet, PSOE i PP ho impedeixen al Congrés dels Diputats.
Aquest és el projecte que Espanya té per a Catalunya. La resta és mirar cap a un altre costat mentre ens canvien la boleta del gobelet.
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’octubre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Turull acusa Illa de «no voler molestar Sánchez» en el debat del finançament
-
Política ERC defensa que el català «ha de ser plenament oficial a la UE» i poder-se utilitzar «en tots els àmbits»
-
Política L'Estat planteja una oficialitat parcial del català el 2027 per vèncer les reticències de la UE
-
Política Qui pensa per Feijóo?
-
Política La Fiscalia també assenyala Mazón com a responsable de la gestió de la dana
-
Política El sentiment d'identificació catalana entre els joves cau del 57% al 36% en deu anys