Els catalans musulmans condemnen l'atac de París: «L'Islam és pacífic»

Mohammed Halhoul afirma que l'atac "no és concebible" ni "acceptable" i que "no té res a veure amb els musulmans" | La recerca de l'entesa entre confessions es fa "parlant, no assassinant"

Publicat el 08 de gener de 2015 a les 17:44

El secretari de la Federació del Consell Islàmic de Catalunya, Mohammed Halhoul Debbuun, segueix la lectura del manifest. Les llums d'espelmes enceses en senyal de pau, en primer terme de la imatge. Foto: Guillem Sànchez


La Federació del Consell Islàmic de Catalunya i la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya han impulsat un manifest per rebutjar i condemnar amb "totes les forces" els assassinats comesos a la redacció del setmanari humorístic francès Charlie Hebdo. També per manifestar que el "veritable Islam" és "pacífic" i no dóna "cap suport ni empara" cap acte de "violència ni encara menys homicidis". El secretari general de la Federació, Mohammed Halhoul Debbuun, ha afirmat que aquest atac "no és concebible" ni "acceptable" i no forma part "de la nostra tradició" perquè "no té res a veure amb els musulmans". La recerca de l'entesa entre confessions es fa "parlant, no assassinant", ha sentenciat.

El secretari de la Federació del Consell Islàmic de Catalunya, Mohammed Halhoul Debbuun que també ha parlat en nom de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya, ambdues impulsores del manifest, ha recordat que durant els darrers anys no s'han "escatimat esforços" per fer possible la convivència a Catalunya per part de la seva comunitat i ha admès que, evidentment, sí els preocupa que atemptats com aquest puguin acabar afectant-la.

Aquest mateix dimecres, la junta de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya ja havia emès un comunicat en què condemnava "enèrgicament" el que considera "una acció criminal malvada, amb total menyspreu a la vida humana".

Apel·lació al diàleg

El director general d'Afers Religiosos, Enric Vendrell, durant la seva intervenció també en l'acte interreligiós d'aquest dijous ha desitjat que la feina que es fa al Grup de Treball Estable de les Religions (GTER), d'intentar unir a través dels diàleg a les diferents religions, es pugui "salvaguardar" i que sigui precisament d'aquesta unió d'on "surti la capacitat de resposta" contra actes com els perpetrats pels jihadistes.

El president del GTER, Guillem Correa, ha promès treballar "amb totes les forces" per impedir que un atemptat així es pugui produir a Catalunya i perquè "la pluralitat religiosa" sigui una realitat cada vegada "més sentida i més viscuda entre nosaltres".

El manifest s'ha llegit després que cadascun dels presents al GTER, menys la comunitat jueva que ha demanat excuses per la seva absència, hagi encès una espelma en senyal de pau i de guardar un minut de silenci. 

Dividit en quatre punts, el text rebutja i condemna els assassinats, manifesta que l'Islam veritable és "pacífic", es conjura per seguir treballant per la convivència social entre les diferents religions i fa arribar el condol a les víctimes i als seus familiars.

El GTER està format per les comunitats religioses de l'Església Catòlica, la Comunitat Evangèlica, l'Església Ortodoxa, la Comunitat Musulmana i la Comunitat Jueva.
 

Representants de l'església evangelista, ortodoxa, protestant, catòlica i de la comunitat islàmica, conjuntament amb el director general d'Afers Religiosos, guarden un minut de silenci. Foto: Guillem Sànchez.