Tot sembla indicar que Europa imposarà el corredor mediterrani com a eix principal de transport i comunicació terrestre nord-sud. Si això es confirma, es tracta d'una greu derrota diplomàtica i institucional de l'estat espanyol, que veurà trencada la seva estratègia radial, amb Madrid com a centre del seu univers particular.
Aquesta contrarietat no és casual. Fa temps que les opinions públiques del nord d'Europa reben un bombardeig constant d'informacions i reportatges que insisteixen en l'arbitrarietat de les inversions que decideix Madrid, normalment sense tenir en compte la variable essencial de la rendibilitat econòmica en l'assignació de recursos. Els europeus -no només els seus governs- estan familiaritzats amb els trens de gran velocitat que circulen buits entre petites ciutats provincianes i han vist les fotografies dels amplis passadissos dels aeroports que no tenen avions.
Però la festa espanyola té un límit, i ara és Madrid qui demana crèdit i ajuda a aquella "vella Europa" que Aznar menyspreava i Zapatero creia poder superar fàcilment. Els arguments espanyols tenen la mateixa credibilitat a Berlin que a Barcelona i, al capdavall, els alemanys no tenen res contra els camins que va recórrer Jaume I.
ARA A PORTADA
-
«Si no afecta els interessos financers de la UE, el TJUE no pot qüestionar l'amnistia» Bernat Surroca Albet
-
L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya Lluís Girona Boffi
-
-
Educació al punt de mira: sindicats, docents i oposició reclamen mesures pel fiasco del procés d'adjudicació Neus Climent
-
Publicat el 05 d’octubre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador