Tot sembla indicar que Europa imposarà el corredor mediterrani com a eix principal de transport i comunicació terrestre nord-sud. Si això es confirma, es tracta d'una greu derrota diplomàtica i institucional de l'estat espanyol, que veurà trencada la seva estratègia radial, amb Madrid com a centre del seu univers particular.
Aquesta contrarietat no és casual. Fa temps que les opinions públiques del nord d'Europa reben un bombardeig constant d'informacions i reportatges que insisteixen en l'arbitrarietat de les inversions que decideix Madrid, normalment sense tenir en compte la variable essencial de la rendibilitat econòmica en l'assignació de recursos. Els europeus -no només els seus governs- estan familiaritzats amb els trens de gran velocitat que circulen buits entre petites ciutats provincianes i han vist les fotografies dels amplis passadissos dels aeroports que no tenen avions.
Però la festa espanyola té un límit, i ara és Madrid qui demana crèdit i ajuda a aquella "vella Europa" que Aznar menyspreava i Zapatero creia poder superar fàcilment. Els arguments espanyols tenen la mateixa credibilitat a Berlin que a Barcelona i, al capdavall, els alemanys no tenen res contra els camins que va recórrer Jaume I.
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’octubre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
-
Política
La defensa de Pujol demana que no sigui jutjat a l'Audiència Nacional pel seu estat de salut
-
Política
El PSC es compromet a regular la compra especulativa d'habitatge
-
Política
Franco va morir el dia 19 de novembre i no el 20, segons dos metges que van tractar-lo
