La petició del Parlament de transferir a la Generalitat la competència per organitzar un referèndum rebrà aquest dimarts un 'no' rotund per part del Congrés dels Diputats. El Partit Popular encapçalarà la negativa però aquest dilluns el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha apel·lat al diàleg per reconduir les relacions entre el govern de la Generalitat i el seu executiu. "Aquestes coses es resolen dialogant i no prenent decisions unilaterals", ha apuntat. Els populars ja van avançar divendres que volen evitar un procés d'enfrontament i que aposten per corregir la relació "anòmala" entre la política catalana i la que es fa a Madrid. Almenys, així ho expressaven fonts del partit en una conversa informal amb periodistes.
Els socialistes insistiran en la seva particular idea de reformar la Constitució en un sentit federal per encabir i acomodar Catalunya a l'Estat. El número dos del PSOE a les europees, Ramón Jáuregui, ha confirmat que serà el secretari general de la formació, Alfredo Pérez Rubalcaba, qui defensarà la tesi socialista i que ho farà "reiterant dues paraules, diàleg i Constitució". "Ens prenem el debat amb el màxim respecte i amb la sensació que estem davant un debat d'enorme interès polític i d'enorme transcendència democràtica", ha remarcat. Els dos principals partits espanyols aspiren a un debat "moderat" i allunyat de la "bronca" i asseguren que cuidaran el to.
La proposta catalana rebrà 47 vots a favor
La petició del Parlament de Catalunya de transferir a la Generalitat la competència per organitzar la consulta rebrà el suport de CiU (16), ERC (3), PNB (5), BNG (2), Amaiur (7), Esquerra Plural (11 d'IU, ICV i Cha), Compromís (1) i Geroa Bai (1) i Nueva Canarias (1), que sumen 47 representants. El PP (185), PSOE (110), UPyD (5), Foro Asturias (1) i UPN (1) hi votaran en contra, aproximadament el 86 per cent de la cambra.
El ple començarà a les quatre de la tarda amb la lectura del text de rebuig a la iniciativa del Parlament que el Partit Popular va registrar fa unes setmanes a la Cambra Baixa. L'encarregat de fer-ho serà el secretari primer de la Mesa, el popular Ignacio Gil-Lázaro. Acte seguit, intervindran els tres diputats designats per la cambra catalana per defensar la proposició de Llei. Joan Turull (CiU), Marta Rovira (ERC) i Joan Herrera (ICV-EUiA) disposaran de 10 minuts cadascun, el doble del que és habitual. Posteriorment els diferents grups parlamentaris intervindran en torns de 20 minuts per fixar la seva posició. Començarà el PSOE i tancarà el PP. El govern espanyol podrà intervenir en qualsevol moment del debat.
Els partits espanyols volen donar imatge de diàleg, tot i la negativa
Política
El Partit Popular encapçalarà la negativa de més del 86 per cent del Congrés a la iniciativa del Parlament de Catalunya | La proposta catalana rebrà el suport de 47 diputats
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
-
-
Societat Amposta crida per la independència: «És complicat, però si lluitem ho aconseguirem» Joan Navarro
Publicat el
07 d’abril de 2014 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
