Tarda incòmode pels polítics catalans. I és que a mesura que avançava la capçalera els xiulets i els crits “del poble a la capçalera” se succeïen. També han percebut el clam per la independència a mesura que avançaven pel passeig de Gràcia.
El president de CiU, Artur Mas, s'ha mostrat convençut que la manifestació “marcarà un abans i un després” en “el corrent profund de la història” de Catalunya. Una expressió que també ha utilitzat el secretari general d'ICV, Joan Herrera que ha reclamat un “front comú” al Congrés espanyol.
El líder de CiU ha afirmat que “un poble està viu en la mesura que la gent està viva en la defensa d'un ideal i d'un futur”, i fent referència al lema de la manifestació, que “és clar que som una nació i nosaltres decidim”.
Pel president d'Esquerra, Joan Puigcercós, la manifestació suposa l'inici de la “transició cap a la independència”. “Avui és el principi de tot i aquells que volen veure el dia d'avui com el final d'un procés que s'acabarà estan equivocats”.
En canvi Manuela de Madre, vicepresidenta del PSC, ha insistit la via de l'Espanya federal com a solució de l'actual situació. De Madre també ha reivindicat la “necessitat” del poble català d'expressar que “som un poble i també som una nació”. En una línia similar s'ha expressat el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, que ha titllat de “crits discrepants” el clam per la independència.
Els polítics admeten el canvi
Política
Artur Mas i Joan Herrera coincideixen en que representa un “abans i un després | Puigcercós parla d'inici de transició cap a la independència mentre que Manuela de Madre encara aposta per l'Espanya federal
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
Publicat el
10 de juliol de 2010 a
les 19:37
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
