El més important és no perdre la racionalitat. TV3 i Catalunya Ràdio poden salvar-se perfectament i mantenir la base d'una programació de qualitat, arrelada al territori i amb vocació d'universalitat, com han estat sempre. L'únic que passa és que, ara, caldrà rebaixar els costos de forma molt notable. I, òbviament, no serà gens fàcil.
Retallar despeses acostuma a tenir conseqüències i, a més, inevitablement, la tisora sempre va condicionada en alguna mesura per interessos, prejudicis i anàlisis discutibles. Però el pitjor que es pot fer és estalviar sense criteri. Una rebaixa dels sous lineal i massiva és un error, perquè no prioritza les àrees essencials ni preserva els treballadors amb més projecció i incidència en el producte. A TV3 hi treballen alguns dels millors professionals d'aquest país -i es nota- barrejats amb insignes barruts -i també es nota- que fa anys que se'n foten de la generositat del contribuent. Durant els anys d'abundància se'ls ha tractat per igual, no pot ser que en el futur es continuï fent el mateix.
D'altra banda, és inaudit que les productores externes hagin generat milionaris. El talent s'ha de pagar a un preu just i transparent i només en el cas que els professionals de la casa no puguin aportar un producte equivalent. I, finalment, un ERO, si es fa amb criteri i atenent a les necessitats reals de l'empresa, és una decisió positiva i orientada cap al futur.
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de març de 2013 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
«He escrit un llibre per a Sílvia Orriols. De debò ens petarem l'euro?»
-
Política
Sols i perduts
-
Política
Convergents concorrerà en solitari al 29-N després de trencar l’acord amb Junts
-
Política
Les mil i una vides de Toni Comín
-
Política
Montero demana «perdó per l’espectacle» entre les esquerres i defensa l’acord amb ERC
-
Política
Feijóo es burla del pacte del PSOE i Front Ampli al Senat: «És una coalició de desesperats»
