Iceta insisteix que votaran «no» a Rajoy i que entomaran «les conseqüències»

Considera que seria "un acte d'insensatesa" obligar Pedro Sánchez a abstenir-se

Publicat el 24 d’octubre de 2016 a les 07:30
El líder del PSC, Miquel Iceta, ha afirmat aquest dilluns que els diputats socialistes catalans al Congrés votaran "com tots els socialistes" en la primera ronda de la investidura de Mariano Rajoy, cosa que hauria de significar abstenir-se, i a la segona votaran que "no", "votin el que votin els altres", ha asseverat a El Món a Rac1.

Iceta ha afirmat que estan disposats a assumir el càstig de votar diferent del PSOE. "Nosaltres desobeïm i estem disposats a entomar les conseqüències", ha assegurat, i ha afegit que el PSOE "té dret" a revisar la relació amb el PSC.

Ha recordat que el "no" a Rajoy l'ha de validar aquest dimarts el Consell Nacional del PSC, i ha plantejat diversos escenaris que poden succeir després de la desobediència: el "millor", com fins ara; un que no veu malament com el que mantenen la CDU i la CSU al Bundestag alemany, dos partits en el mateix grup parlamentari però que poden votar diferent; i un que pot suposar que el PSOE decideix que "s'ha d'organitzar a Catalunya".

Malgrat que els socialistes catalans votin diferent del PSOE en la investidura de Rajoy, Iceta ha assegurat que no vol que la discrepància es converteixi en norma. "La nostra intenció és votar amb el PSOE tantes vegades com podem", ha destacat i, després que el republicà Gabriel Rufián hagi afirmat que els socialistes votaran els pressupostos del govern espanyol del PP, ha asseverat que no s'imagina que hi donin suport.

Sánchez seria "el candidat evident" a unes eleccions espanyoles

També ha dit que el partit no pot obligar a abstenir-se Pedro Sánchez, el qual segueix de diputat al Congrés, ja que seria "un acte d'insensatesa". Ha defensat que Sánchez seria "el candidat evident" del PSOE si ara hi hagués eleccions espanyoles, però "s'ha de pensar molt" presentar-se al congrés del partit per tornar-lo a liderar. Creu que aquest congrés es podria celebrar abans de l'estiu que ve.