Joan Ignasi Elena vol una Catalunya «més lliure»

Demana a la resta de candidats, incloent-hi Montserrat Tura, que concretin les seves propostes

Publicat el 10 de desembre de 2011 a les 10:10
Joan Ignasi Elena, a la seva conferència per presentar la seva candidatura a liderar el PSC. Foto: ACN.

L'exalcalde de Vilanova i la Geltrú i aspirant a primer secretari del PSC, Joan Ignasi Elena, ha fet pública una carta oberta adreçada a la resta de candidats a encapçalar el PSC -Miquel Iceta, Pere Navarro i Àngel Ros-, a més a més de Montserrat Tura, on els demana "propostes i compromisos", perquè "aquest no pot ser un congrés de resignació. Pot ser una gran oportunitat si sabem trobar l’impuls per un nou PSC, al servei d’una Catalunya millor, més lliure i més justa".

"Esteu d’acord en més autonomia de les agrupacions? En federacions territorials que tinguin una lògica de baix a dalt i no a l’inrevés? En escollir els equips i els representants, com ha dit Isidre Molas, en funció de les capacitats i no de les fidelitats?" pregunta Elena als altres tres candidats i a Tura, fent-se seves, en part, les reclamacions del corrent intern del PSC #congresdesdebaix.

Elena assegura que "l’aportació més important del catalanisme popular que volem representar és la capacitat de produir un sentiment de pertinença compartit, de ser un sol poble". En base a aquesta argumentació, assegura que és "irrenunciable" la recuperació del grup parlamentari, perquè es tracta d'un "element explícit del Pacte d’Abril i base de la constitució del PSC i de la relació federal amb el PSOE".

Insisteix en la proposta de coalició de les esquerres catalanes des de la base de cara al 2014 a l'estil de L'Olivera de Romano Prodi, que bateja com a Aliança Catalana de Progrés, que creu que hauria de servir per "guanyar un pacte fiscal just" així com "una concepció plurinacional de l’Estat espanyol en la qual Catalunya obtingui l’encaix que li correspon com a nació", perquè creu que seria "un instrument democratitzador dels sistema polític, que retorni la iniciativa a la societat i que promogui les necessàries reformes, amb un projecte sòlid i solvent, amb programes viables i compartits per una àmplia base majoritària de suport".

Finalment, ressalta que la Joventut Socialista de Catalunya (JSC) ja és membre de ple dret, al marge de les Juventudes Socialistas de España (JSE), de l'organització que agrupa a escala europea totes les joventuts socialistes. I pregunta als altres candidats: "Creieu que el partit ha de seguir el seu exemple? Quin paper creieu que ha de jugar el PSC en la política europea dels propers anys?"

I sentencia: "Els nostres grans adversaris són la confusió dels plantejaments i el fals realisme d’una política professionalitzada i opaca, amb l’apatia i desafecció que se’n deriven."