Jordi Ausàs aposta pel Dret a Decidir

Publicat el 14 d’octubre de 2008 a les 09:31
En una entrevista al diari digital 'Crònica', el titular de Governació ha explicat que 'Catalunya disposarà molt aviat d'una Llei de consultes populars'. Segons ha dit, l'esborrany de l'avantprojecte de llei està 'enllestit' i ara s'inicia 'el procés intern de Govern per poder aprovar-lo abans no acabi l'any'.

El conseller ha titllat la normativa de 'molt important, des del punt de vista de tenir en compte a la gent'. 'Aquesta és una llei que promourà el dret de decidir i aquest és un dret que cohesiona el país i, per tant, una Llei que vol combatre la desafecció política'. En aquest sentit, ha destacat que es podrà 'consultar a la ciutadania sobre aquelles qüestions que afecten als seus interessos'. 'Volem una llei que sigui útil, no per tenir-la guardada, sinó per fer-la servir com més millor', ha afegit.

Preguntat per si la Llei de consultes podrà permetre preguntar a la ciutadania sobre la independència, el titular de Governació ha manifestat que 'amb aquesta llei es podrà fer la pregunta que es cregui convenient, sempre i quan afecti al conjunt de la ciutadania'. Tot i això, ha admès que l'estat espanyol ho haurà d'autoritzar. 'Voldríem més, sí, però, ara podem fer fins aquí, i aquesta llei és necessària', ha afegit.

'L'Estat mantindrà com a àmbit territorial la província'

Preguntat per la nova organització territorial, el titular de Governació ha dit que les vegueries substituiran les diputacions provincials. 'La diputació provincial és el govern d'un territori, la província és un territori', ha dit, al temps que ha recordat que la Generalitat no té competències per modificar un àmbit territorial de l'Estat. 'Per tant', ha afegit, 'això vol dir que l'Estat mantindrà com a àmbit territorial la província'.

'Necessitem posar-nos d'acord amb el govern de l'Estat', ha dit Ausàs. De fet, ha admès que per aquest motiu va entrevistar-se a Madrid amb la ministra d'Administracions Públiques, Elena Salgado. 'La ministra va expressar de manera clara la convivència de complir l'Estatut que és llei orgànica', ha dit. Segons el conseller, s'haurà 'de resoldre la qüestió de com es financen les vegueries, veure quins pobles canvien d'àmbit provincial i també la qüestió electoral'.