El Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sentenciarà el 31 de gener sobre les preguntes prejudicials plantejades pel magistrat Pablo Llarena sobre l'euroordre contra l'expresident Carles Puigdemont. El tribunal amb seu a Luxemburg publicarà la sentència més de sis mesos després que l'advocat general emetés la seva opinió no vinculant per respondre als dubtes plantejats per Llarena sobre els motius de Bèlgica per rebutjar les euroordres. El magistrat, en la seva opinió no vinculant, va considerar que cal demostrar que hi ha "deficiències sistèmiques o generalitzades" en el sistema judicial de l'Estat per rebutjar les euroordres contra els líders independentistes reclamats per l'1-O.
Al juliol, l'advocat general responsable del dictamen sobre el cas va donar la raó a Llarena perquè considera que la justícia belga no pot rebutjar el lliurament de Puigdemont i altres reclamats pel magistrat del Tribunal Suprem basant-se en el risc que es violin els seus drets fonamentals si no demostra deficiències sistèmiques i generalitzades a Espanya, ni pot posar en dubte les competències del Suprem com a autoritat per emetre aquests euroordres. L'opinió de l'advocacia general no és vinculant per al TJUE, però en la gran majoria dels casos les sentències dictades per la justícia europea segueixen la línia marcada per aquests dictàmens.
Llarena va dirigir la qüestió prejudicial al tribunal amb seu a Luxemburg el març del 2021 després que la justícia belga rebutgés lliurar les autoritats espanyoles l'exconseller Lluis Puig per considerar que el tribunal competent per reclamar-ne l'extradició hauria de ser el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) i que si fossin extradits a Espanya podrien posar-se en risc drets fonamentals com la presumpció d'innocència.
La justícia europea dictarà sentència sobre l'euroordre de Puigdemont el 31 de gener
Política
La decisió del tribunal arribarà més de sis mesos després de l'opinió no vinculant de l'advocat general
- Reunió de Junts al Parlament Europeu. -
- Junts
ARA A PORTADA
-
-
Política ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N Neus Climent / Agències
-
Política Colau formalitza l'oferiment a Rufián per «sumar el seu lideratge» al Front Ampli Pau Espí Solé
-
Política El PSOE estudia presentar-se conjuntament amb les esquerres per disputar el Senat al PP Bernat Surroca Albet
-
Política Junts avança en la reconstrucció de l'espai convergent: acord amb el partit de Marta Pascal Oriol March
Publicat el
15 de desembre de 2022 a
les 17:55
Et pot interessar
-
Política
Els «número 1» del PSOE per Alacant: de lʼastronauta Duque a la possible marcianada Puente
-
Política
La pinça s'ha trencat
-
Política
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Política Vox reclama al Suprem que reactivi l'ordre de detenció de Puigdemont
-
Política El jutge del cas Leire descarta per ara investigar el PSOE
-
Política
Aliança Catalana no vol que se li vegi el llautó
