L'actual cap dels Mossos, citat a declarar al Suprem per la causa de l'1-O

Ferran López compareixerà davant Llarena el proper 26 de febrer juntament amb tres comissaris de la policia catalana

Publicat el 16 de febrer de 2018 a les 16:33

Josep Lluís Trapero arriba a l'Audiència Nacional acompanyat dels comissaris Ferran López i Joan Carles Molinero Foto: Europa Press


El jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena ha citat a declarar com a testimoni a l'actual cap dels Mossos d'Esquadra, Ferran López Navarro, el pròxim 26 de febrer. L'exnúmero dos de Josep Lluís Trapero passarà pels tribunals després que el conseller de l'Interior, Joaquim Forn, sol·licités la seva testificació per esclarir els fets de l'1-O i que Pérez de los Cobos, el coronel de la Guàrdia Civil que va coordinar l'operatiu policial del referèndum, expliqués a Llarena que López el va mentir.

Forn, que es troba en presó provisional, va sol·licitar al magistrat que cités al cap dels Mossos i a altres tres alts comandaments del cos. El conseller creu que els seus testimonis poden servir per demostrar que les declaracions fetes per Pérez de los Cobos al Suprem són "radicalment falses".

El coronel de la Guàrdia Civil també va culpar a López de l'"insuficient" desplegament policial dels Mossos l'1-O. Pérez de los Cobos va declarar que l'actual cap de la policia catalana el va mentir quan li va dir que havien "incrementat el dispositiu" desplegat per "garantir el compliment de l’acte" del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que ordenava impedir la consulta.

A més, el coronel afirma que no va "tenir coneixement del pla d’actuació dels Mossos i de la seva actitud" fins el mateix matí de l'1 d’octubre. Això feia, segons el Guàrdia Civil, "impossible una actuació per impedir" el mandat judicial i va afegir que la policia catalana va mantenir "lliurança i permisos" durant tota la jornada.

Els altres testimonis citats a declarar per Llarena el 26 i 27 de febrer, a més de Ferran López, són el cap de la Comissaria Superior de Coordinació dels Mossos, Juan Carlos Molinero; el cap de la Comissaria General Tècnica de la Planificació de la Seguretat, Emilio Quevedo; i el cap de la Comissari General d’Informació del Cos autonòmic, Manuel Castellví.