És increïble la convergència accelerada que es pot observar, a simple vista, entre Carme Chacón i Rosa Díez. Ambdues han prosperat a partir d'una hàbil ascensió dins de l'aparell socialista a partir, bàsicament, d'una completa manca d'ideologia combinada amb l'absència total d'escrúpols. Tant la basca com la catalana van començar les seves carreres respectives contemporitzant amb els sobiranistes per a, finalment, fer el salt a Madrid i utilitzar els seus origens reorientant-los, precisament, per convertir-se en la punta de llança de l'espanyolisme més patrioter.
Ni Chacón ni Díez no posen límits a la demagògia. Ambdues són capaces de fer servir una retòrica peronista i descamisada per col·locar-se en les enquestes, malgrat que comparteixen una evident propensió al pijerio sobrevingut. Són capaces d'impostar emocions dalt de l'escenari, però no d'integrar-se en un projecte col·lectiu. Elles no treballen per al partit si, prèviament, el partit no treballa per a elles.
Per això Rosa Díez no va suportar perdre un congrés del PSOE i a Carme Chacón li ha passat exactament el mateix uns anys més tard. Així que, si no fos perquè això la relegaria a la infamant condició de catalana, Carme Chacón fóra una magnífica candidata d'UPyD a Catalunya. I qui sap, potser algun dia no en tindrà més remei.
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de maig de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Juanma Moreno, investit president d'Andalusia amb el suport de Vox
-
Política El Parlament rebutja afegir la «lluita contra el frau» i la «prioritat nacional» en la gestió del padró
-
Política
El Govern estudia mesures contra el coworking que ha acomiadat una dona per parlar català
-
Política
Rufián acota el seu front: liderat per l'esquerra sobiranista i amb dret a l'autodeterminació
-
Política
Catalunya torna a tenir (per fi) pressupostos
-
Política
El jutge del cas Leire imputa la directora de la Guàrdia Civil
