
El nomenament de Ferran Ignasi Llombart com a nou líder del PP de Sitges (el Garraf) s'ha vist envoltat de polèmica, en tant que ha necessitat la presència de la policia local per entrar a la seu del propi partit, aquest mateix divendres al matí. Aquesta setmana, la junta directiva del PPC destituïa Jorge Carretero i nombrava president d'una comissió gestora a Llombart, actual president comarcal dels populars. Els dos dirigents mantenen des de fa temps constants diferències personals, que han estat determinants per entendre l'origen d'aquest affaire.
Tot i que el PP públicament no s'ha expressat al respecte, diverses fonts han confirmat a Nació Digital que Llombart va intentar entrar un primer cop a l'oficina, però en veure que ningú li obria la porta va requerir l'assistència dels agents de l'autoritat. Un cop presents aquests, l'antic dirigent de la formació, Jorge Carretero, i un petit grup de militants negaven als agents que no es volés obrir la porta al nou president, sinó que ells al·legaven que no havien rebut cap notificació oficial del canvi.
El Partit Popular ha estat recentment el centre d'atenció de l'actualitat política a Sitges, per la seva sortida de la coalició de govern que mantenia amb CiU i dues formacions independents, degut al canvi de nom de la plaça i del carrer d'Espanya.
Amb el PPC a l'equip de govern, Sitges ja s'havia adherit a l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Llavors, Carretero va assegurar que aquell fet "no era motiu per trencar el govern", ja que "a Sitges tenim problemes molt més greus del dia a dia". Fins i tot la presidenta de la formació, Alícia Sánchez-Camacho, va defensar que el que calia era que el PPC fos "partit de govern", independentment de si el consistori pertanyia a l'AMI o no. Els canvis en el nomenclàtor municipal acordats aquest juliol van acabar sent la gota que va fer vessar el got.