Potser el símptoma més clar que el PSC i els seus socis són al final d'un cicle és que acumulen el que en terminologia tennística es consideren "errors no forçats". A aquesta categoria pertanyen equivocacions clamoroses com les que s'han produït a l'Ajuntament de Barcelona, però també algunes decisions contradictòries del govern català i, sobretot, la matusseria del front parlamentari de la majoria governamental.
Ahir mateix, diversos càrrecs de la Generalitat van desfilar per la comissió d'investigació del cas Palau, concebuda pel tripartit com una manera de fer visible la suposada vinculació entre Fèlix Millet i CDC. Doncs bé, el resultat va ser que tots els interrogats van haver de defensar, com podien, la posició pròpia i, en segona línia, la del conseller Castells. De fet, només Elena Lauroba, directora general de Dret i Entitats Jurídiques, va intentar complir amb l'encàrrec del partit amb un tímid qüestionament -ètic, no pas jurídic- dels convenis entre el Palau/Orfeó Català i la Fundació Cat-Dem, de CDC.
El tripartit fa set anys que governa a la Generalitat i, amb fórmules diverses, trenta-un a l'Ajuntament. Era impensable que poguessin dibuixar un cercle al voltant de Millet i Convergència mentre ells els assenyalaven amb el dit. I no. Ara l'única estratègia possible és la de l'estruç.
ARA A PORTADA
-
Trump trencarà relacions comercials amb Espanya pel xoc sobre l'Iran: «És un aliat terrible» Natàlia Pinyol
-
La Moncloa treu pit de la posició davant la guerra a l’Iran: «La política de defensa no la fa el senyor Trump» Pep Martí i Vallverdú
-
L'Iran tanca l'estret d'Ormuz de facto i amenaça l'economia global: bombardejarà qualsevol vaixell Marc Orts i Cussó
-
«Els EUA faran a l'Iran el mateix que van fer a l'Afganistan: posar un govern titella i robar» Pere Fontanals
-
Publicat el
14 de juny de 2010 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Mor Fernando Ónega, l’home que coneixia els secrets de Suárez
-
Política
El bloqueig a Madrid activa la bomba de rellotgeria dels pressupostos d'Illa
-
Política
Òmnium trasllada al Parlament Europeu «l'emergència democràtica» de l'Estat pel Catalangate
-
Política
Pané defensa que l’increment del pressupost per a l’atenció primària ha de permetre-hi un accés més «ràpid»
-
Política
Junts implosiona a Sabadell
-
Política
El Govern veu marge d'acord amb ERC malgrat el veto als pressupostos: «Tenim temps»
