[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ph81DY_CzWw[/youtube]
Ramón Rodríguez Arribas, exvicepresident del Tribunal Constitucional, ha fet una classe magistral sobre les opcions -legals i jurídiques- que té l'Estat en el cas que els catalans declaressin unilateralment la independència al programa de 13TV Más claro agua.
Els passos que exposa són, evidentment, progressius. En primer lloc, demanar al TC que ho anul·li i "amb la reforma que hi ha hagut, doncs té facultats per executar tant la resolució anul·lativa com suspensiva amb eficàcia". En cas que no ho acceptessin, hi ha l'article 155 de la Constitució. Per Arribas, "davant d'una situació com aquesta, que és clarament atemptatòria als interessos generals d'Espanya, el president del govern espanyol requeriria al de la Generalitat que complís la Constitució, li donaria un termini i li diria el que ha de fer".
Si encara no obeïssin, hi ha l'article 16 de la Carta Magna, que estableix que "quan hi ha una situació d'extrema gravetat i on corren perill les institucions, es proclama l'Estat de Setge, que seria l'Estat de Guerra". Amb aquest, "es designaria una autoritat militar que se'n faria càrrec".
Tot i això, Arribas apunta que "crec que [els catalans] tenen prou sentit comú per una banda i suficient por per no posar-se en problemes" i afegeix que "el que no pot ser és encara que matin els meus fills, jo no els defenso". Per l'exvicepresident del TC, el que s'ha de dir és "jo no mataria ningú, però que no vinguin a matar els meus fills".
Per concloure, ha explicat que "davant d'una agressió, la policia té la porra, la pistola, els gasos lacrimògens i si la cosa no té solució, la metralladora".
L'exvicepresent del TC, davant d'una DUI: «Jo no mataria ningú, però que no vinguin a matar els meus fills»
Rodríguez Arribas explica els processos legals a seguir: des de l'anul·lació de la declaració, passant pel 155 i fins a l'estat de setge
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 24 de setembre de 2015 a les 19:10
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana