L'informe del Grup de Treball sobre la Detenció Arbitrària de les Nacions Unides és demolidor per a l'estat espanyol. Les seves consideracions sobre la presó preventiva dels líders independentistes són un gran toc d'atenció al sistema judicial, i més enllà d'aquí -i malgrat que es tracta d'un document no vinculant- esdevenen referència per als estats, en matèria de drets humans i llibertats.
Aquestes són les principals valoracions dels experts de drets humans, després de la petició que va fer el prestigiós advocat britànic d'Oriol Junqueras, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, Ben Emmerson, a la comissió.
1. "La privació de llibertat de Cuixart, Sànchez i Junqueras és arbitrària, en tant que contravé els articles 2, 9 i 11, així com els 18 i 21 de la Declaració Universal de Drets Humans, i els articles 3, 14, 19, 21, 22 i 25 del Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics".
2. "El Grup de Treball demana al govern d'Espanya que adopti les mesures necessàries per arreglar la situació de Cuixart, Sànchez i Junqueras sense dilació, i posar-la en conformitat amb les normes internacionals pertinents, incloses les disposades en la Declaració Universal i el Pacte".
3. "El remei adequat seria posar Cuixart, Sànchez i Junqueras immediatament en llibertat i concedir-los el dret efectiu d'aconseguit una indemnització i altres tipus de reparació".
4. "S'insta el govern espanyol a portar a terme una investigació exhaustiva i independent de les circumstàncies entorn de la privació arbitrària de llibertat".
5. "El grup de treball demana al govern espanyol que difongui la present opinió per tots els mitjans disponibles i el més àmpliament possible".
L'informe de l'ONU que demana l'alliberament dels presos, en cinc claus
Les principals valoracions dels experts de drets humans arriben després de la petició que va fer el prestigiós advocat britànic d'Oriol Junqueras, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, Ben Emmerson
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de maig de 2019 a les 16:05
Et pot interessar
-
Política Els Comuns esperen frenar l'ampliació de l'aeroport abans de negociar els pressupostos amb Illa
-
Política «L’independentisme és supremacista»: cinc frases de Lambán, la veu més díscola del PSOE
-
Política Mor Javier Lambán, expresident d'Aragó, als 67 anys
-
Política Per què Junts es mirarà des de la distància la negociació dels pressupostos de Salvador Illa?
-
Política El PP acusa Sánchez pels incendis: «Està pendent dels separatistes i no de les urgències»
-
Política Els Comuns demanen a Sàmper comparèixer per la mort de treballadors per calor i sinistralitat laboral