
De ben segur que la paraula més repetida el darrer any i mig és "crisi", i si alguna li fa la competència és clarament "innovació". És el tòtem més utilitzat per l'ecosistema polític, social i econòmic, i com a tal no pot fallar en qualsevol programa electoral que vulgui estar a l'última. El líder de CiU, Artur Mas, ha utilitzat el concepte per vertebrar la sisena Doc Sessió celebrada aquest vespre, el míting "grunge" estrenat aquesta precampanya electoral. Mas ha proposat mesures concretes per incentivar la innovació, l'aplicació de les noves tecnologies, millorar el finançament i encaminar Catalunya cap a l'economia del coneixement.
El cap de files de CiU proposa una rebaixa fiscal que elimini la tributació de la innovació a Catalunya, recuperar la conselleria d'Universitats, escampar les Tic's per tot el territori, millorar l'eficiència de l'administració i millorar el finançament de les empreses.
La intenció de Mas, si arriba a govern, és establir una xarxa econòmica a través de la universitat. "Hem d'assolir que una universitat catalana estigui entre les 100 millors del món" ha reblat Mas. La idea de Mas articular infraestructures, serveis socials, empreses, tecnologies, universitats per passar del "Fet a Catalunya" al "Pensat i fet des de Catalunya". I per fer-ho, l'administració ha de pensar com un emprenedor "fer més coses amb més diners, ser més eficient".
Artur Mas ha presentat aquestes propostes davant unes 300 persones i enraonant amb cinc professionals del ram de les noves tecnologies i la innovació del servei. María Garaña, presidenta de Microsoft Espanya; Carlos Domingo, director del centre de Barcelona de Telefònica; Eudald Domènech, empresari pioner de noves tecnologies a Catalunya, Rosa Piñol, directora d'Abertis Telecom i Didac Lee, jove emprenedor que ha consolidat un grup multinacional de serveis informàtics.