Mobilització amb discreció del Govern per acabar d'enllestir el 9-N

Reunió de la vicepresidenta i el seu nou fitxatge com a supervisor de la consulta, Joan Cañada, al despatx de presidència del Parlament i debat amb Espadaler | Els delegats de l'executiu al territori es troben a Barcelona

Publicat el 15 d’octubre de 2014 a les 23:15

Ortega saluda Cañada i Espadaler al Parlament. Foto: QS/ND

Cañada enraona amb Espadaler Foto: QS/ND



Malgrat tot, el  nou 9-N està en marxa. La vicepresidenta Joana Ortega no només vol acabar d'enllestir els preparatius sinó comunicar-los a l'opinió pública per oferir solvència al projecte de consulta proposat pel president de la Generalitat, Artur Mas, però sense fer més soroll de l'estrictament necessari per no posar en guàrdia la Brigada Aranzadi, és a dir, el cos jurídic de l'Estat contra el procés. 
 
Així més enllà de la campanya publicitària i del web posat en marxa Participa2014.cat, Ortega ha fitxat a un home de la seva màxima confiança i coneixedor del món municipal com a supervisor del procés participatiu. Una mena d'assessor genèric de vicepresidenta per supervisar els detalls d'un esdeveniment que s'albira complicat. Joan Cañada, un home discret durant tres anys Director General d’Administració Local  i ex-Secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals del Departament de Governació és des del passat 25 de setembre “assessor en matèria d’opinió pública del Gabinet de la Vicepresidència” i ja ha començat a treballar. 

Segons ha pogut saber Nació Digital aquest dijous es va reunir amb la vicepresidenta al Parlament, a les dependències de presidència a la cambra catalana. Una reunió que es va allargar tant a dins del despatx com als passadissos amb un dels altres noms destacats del procés participatiu, el responsable polític de la seguretat, el conseller d'Interior, Ramon Espadaler.   

Cañada, a més, es va reunir al vespre amb els delegats territorial de la Generalitat, els seet homes del Govern a les demarcacions catalanes, per relatar i explicar els detalls de com s'ha de preparar el 9-N. Governació va intentar detallar les funcions que hauran d'assumir les delegacions del Govern, tant físiques com conceptuals, en un procés amb els mínims actes administratius possibles per tal de no esverar la Brigada Aranzadi, és a dir, el cos d'advocats de l'Estat que tenen ordres d'aturar la consulta sobiranista de Catalunya.  Tot això sí amb calculada discreció. Potser massa discreció i tot ateses les crítiques del bloc sobiranista a la proposta i la viabilitat del projecte de Mas.