Jordi Pujol avisa que comença la gran batalla i tot indica que té raó. Espanya està acostumada a no prendre's seriosament el catalanisme i, aparentment, ha considerat que aquest moment d'excepcionalitat econòmica és l'adequat per acabar amb el cafè per tothom que es van inventar ells, però que els contribuents alemanys no pensen pagar.
Tenen pressa i han decidit estalviar-se etapes anant al gra, contra el nucli de la identitat d'aquest país. Finalment -i això ho saben ells i ho sabem nosaltres- el perquè de tot plegat és la llengua, el seu prestigi i la garantia d'extensió social i transmissió generacional.
Però aquesta vegada -i d'aquí l'error de càlcul- l'Estat juga en camp contrari. A Catalunya, la sentència disposa del suport entusiasta dels tres diputats de Ciutadans, d'una banda, i de la defensa, un pèl vacil·lant, dels 18 del PP. Res més. No hi ha fissures al Govern, els 114 diputats restants són un bloc, cap mestre pensa canviar d'idioma i una amplíssima majoria social -també en l'àmbit de les famílies castellanoparlants- considera positiva la immersió lingüística.
No es pot enviar la Guàrdia Civil contra tot això. "La bonne politique est de faire croire aux peuples qu’ils sont libres", deia Napoleó. A Espanya no hagués passat de caporal.
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
07 de setembre de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política Collboni lamenta el veto als decrets d’habitatge
-
Política
Fadei celebra que el Congrés tombi els decrets d’habitatge i reclama una alternativa «immediata»
-
Política
Feijóo acusa Sánchez de fer «càlcul electoral» amb l’habitatge i el desafia a convocar eleccions
-
Política
Pepe Álvarez critica el rebuig de Junts: «No és un decret a favor de Sánchez, sinó a favor de la gent»
-
Política
Albiach acusa PP, Vox i Junts de «traïció» per tombar els decrets d’habitatge
-
Política El PP acusa el govern espanyol de «demagògic» i diu que la pròrroga dels lloguers «ataca» les classes vulnerables
