El procés sobiranista català està provocant una recentralització de l’estat fins i tot en el pensament dels ciutadans espanyols. Ho acredita el baròmetre del CIS publicat aquest dilluns en base l'enquesta elaborada entre el 3 i el 12 de setembre, que calcula que només un 9% dels espanyols admetria la possibilitat de reconèixer a les comunitats autònomes convertir-se en estats, una xifra inferior al 9,7% del baròmetre del CIS.
Així mateix, l'enquesta mostra que ha baixat el percentatge d’espanyols que apostarien per un Estat en el qual les comunitats autònomes tinguin més autonomia. Ara només l'11,8% estaria a favor d’aquesta mesura davant del 12,2 de l'últim baròmetre.
Ara bé també s’afegeix aquestes baixades el percentatge de ciutadans espanyols favorables a un Estat amb un únic govern sense autonomies. Una xifra que passat del 23,3% del mes de juliol al 20,5% del baròmetre de setembre.
Per altra banda, els ciutadans que aposten per mantenir l’actual estatu quo territorial se situa en el 33,3% i els favorables a menys poder per a les autonomies es mantindria pràcticament invariable al percentatge de fa tres mesos, una xifra del 13,3 al 13,2 per cent.
Només un de cada 10 espanyols reconeix el dret a la independència
Segons el CIS només un 9% dels ciutadans de l’Estat reconeixeria a les autonomies la possibilitat d’esdevenir un estat
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’octubre de 2013 a les 17:31
Et pot interessar
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Tercer expedient del dia: Brussel·les avisa Espanya per no actualitzar la llei contra el blanqueig i la reducció de l'IVA
-
Política Laia Estrada estripa una foto de Felip VI al Parlament
-
Política El Parlament vol que els professionals sanitaris tinguin el B2 de català al cap d'un any de treballar
-
Política Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa