A principis dels anys noranta, Jacques Chirac preparava l'assalt definitiu a la presidència de la República. Ho feia des de l'alcaldia de París, un càrrec confortable que li permetia mantenir-se en primera línia política mentre veia declinar els últims anys del mitterrandisme. Tot estava preparat per a la gran batalla d'unes presidencials que, al final, Lionel Jospin posaria molt més difícils del que semblava.
Tot va passar segons el guió previst i el 17 de maig de 1995 Jacques Chirac va entrar al palau de l'Elisi com a 22è president de la República. Però Chirac -a qui tothom li reconeix l'astúcia- no es va adonar d'un petit error. El desembre de 1993 havia enviat una carta de recomanació demanant que es promocionés una funcionària municipal, Madeleine Farrad. Algú es va adonar que Farrad, tot i cobrar de l'administració municipal, treballava per al partit preparant la candidatura de Chirac a les presidencials.
Un jutge va tibar del fil i hi van aparèixer sis noms més. No hi havia suborns, ni s'havien falsejat els contractes. Tampoc no s'havien manipulat les oposicions i les quantitats eren petites. Però set persones havien cobrat de l'ajuntament mentre treballaven per al partit. Chirac era el cap de l'estat i va maniobrar tant com va poder. Tot va ser inútil. El 15 de desembre de 2011, el Tribunal Correccional de París va condemnar Chirac a dos anys de presó per haver "faltat a l'obligació de probitat que recau sobre les persones públiques encarregades de la gestió dels fons o dels bens que se'ls confia".
En resum: L'excap de l'estat és jutjat i condemnat a presó perquè set persones del seu partit van cobrar d'un ajuntament... D'això n'hi diuen democràcia.
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
05 de febrer de 2013 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Junqueras reclama «l'aplicació efectiva» de l'amnistia en l'aniversari de les protestes a la seu d'Economia
-
Política
Organitzem l’optimisme per sortir a guanyar
-
Política
La direcció de Junts tanca la porta a pactar amb Aliança després de les municipals
-
Política
Sense ànima
-
Política
Feijóo ve de buit, però amb un pla per recuperar escons catalans
-
Política
Banderes marroquines a la Plaça de la Font
