És ben cert que l'edat no fa savi a tothom. Dimecres informàvem de les desafortunades opinions de José Peñín, el crític de vins espanyol amb més influència en el sector. Peñín creu que una llengua com el català -plena d'apòstrofs, segons diu- és inadequada "per al consumidor universal" i denuncia una suposada normativa que obliga els cellers d'aquest país a etiquetar en català. Això, en una anàlisi sobre l'etiquetatge plena de superficialitat, desorientació i mala fe, com descriu el dissenyador Xavier Pérez en un post memorable.
Això era la setmana passada, però a ahir el creador de la Guía Peñín s'hi va tornar a lluir en resposta a la polèmica. D'entrada, pren per estúpids els qui l'han criticat: "Us ha guiat el cor més que la raó com a conseqüència d'una lectura ràpida del meu post", per continuar amb una bona dosi de paternalisme colonial: "Existeixen bellíssimes paraules en català" (gràcies, señor!) i una fugida d'estudi infantil "Que el nom de marca sigui de grafia clara i fonètica fàcilment pronunciable per a qualsevol consumidor planetari" (hi ha noms planetaris?).
A més, Peñín -ell sí, universal i planetari- insisteix en la imposició del català a les etiquetes. Diu que l'hi han dit. No li importa que els supermercats estiguin plens de vins i caves catalans etiquetats en castellà. Total, què valen les evidències contra els prejudicis? Maleïts separatistes; ¡Arriba escuadras a vencer!
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
25 de juny de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política Puigdemont acusa el Tribunal de Comptes de «rebel·lia» per no aplicar-li l'amnistia
-
Política
Tornar, amb sentit institucional
-
Política
El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura
-
Política
Alamany assegura que Rufián serà el cap de llista d'ERC el 29-N
-
Política
Els «número 1» del PSOE per Alacant: de lʼastronauta Duque a la possible marcianada Puente
-
Política
ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N
