14
d'octubre
de
2018, 14:42
Actualitzat:
14:43h
Planeta no es planteja tornar la seva seu a Catalunya. El president de l'imperi editorial, José Crehueras, ho ha deixat molt clar quan ha dit que mantenen "fermament" la seva decisió perquè "les condicions no han canviat". Crehueras ha recordat que Planeta va optar per traslladar la seu davant una situació política en què "no estava garantida la seguretat jurídica". Un context que, a criteri del president de Planeta, no ha variat.
L'octubre del 2017 Planeta va decidir el trasllat a Madrid. Preguntat sobre la possibilitat que Planeta canviï de posició si s'entra en un entorn de normalitat política, Crehueras ha deixat clar que, de moment, "no s'ha plantejat". Crehueras ha subratllat el component "jurídic" del trasllat, que ha assegurat que "no ha tingut transcendència des del punt de vista operatiu".
L'editorial ha presentat aquest migdia la que serà l'edició 67 del Premi Planeta, que es concedirà demà. L'editorial és una casa de tradicions i, com va establir el fundador, José Manuel Lara, el premi s'atorga cada 15 d'octubre, festivitat de santa Teresa, que és com es deia la seva dona. El dia abans, l'editorial ofereix la roda de premsa informativa.
El premi està dotat amb 601.000 euros per al guanyador i 150.250 euros per a l'obra finalista. Aquest any, Planeta torna a superar el seu propi rècord, amb un total de 642 novel·les presentades. D'aquestes, 325 procedeixen de l'estat espanyol (73 de Madrid, 28 de Barcelona).
Crehueras ha tornat a fer una al·lusió, com fa en cada edició del guardó, al tema de la pirateria, que preocupa molt els editors. El president de Planeta ha afirmat que es produeixen 420 milions de descàrregues de llibres a l'any i que aquest és un problema que cal afrontar. Ha fet una crida a la lectura i a preservar el paper de les llibreries com a gran aliat del mercat editorial.
Els deu finalistes
L'obra guanyadora de l'edició d'aquest any sortirà del llistat de deu novel·les finalistes. Són aquestes: El adiós, de Sandra Glaser (pseudònim); Violencia de género, de Paulina Ayerza (pseudònim): Mirando a un cielo silencioso, d'Elena Francis (pseudònim); El ascenso, de James Sussex (pseudònim); El arte de la fuga, de Daniel Tordera; La sombra del cerezo, d'Ariane Ona (pseudònim); Los perdedores, de María Díez Alegría; Mate, de Hatshepsut (pseudònim); Ángela, de Leticia Conti Falcone, i El amante de la Viuda Negra, de Ray Colins (pseudònim).
L'octubre del 2017 Planeta va decidir el trasllat a Madrid. Preguntat sobre la possibilitat que Planeta canviï de posició si s'entra en un entorn de normalitat política, Crehueras ha deixat clar que, de moment, "no s'ha plantejat". Crehueras ha subratllat el component "jurídic" del trasllat, que ha assegurat que "no ha tingut transcendència des del punt de vista operatiu".
L'editorial ha presentat aquest migdia la que serà l'edició 67 del Premi Planeta, que es concedirà demà. L'editorial és una casa de tradicions i, com va establir el fundador, José Manuel Lara, el premi s'atorga cada 15 d'octubre, festivitat de santa Teresa, que és com es deia la seva dona. El dia abans, l'editorial ofereix la roda de premsa informativa.
El premi està dotat amb 601.000 euros per al guanyador i 150.250 euros per a l'obra finalista. Aquest any, Planeta torna a superar el seu propi rècord, amb un total de 642 novel·les presentades. D'aquestes, 325 procedeixen de l'estat espanyol (73 de Madrid, 28 de Barcelona).
Crehueras ha tornat a fer una al·lusió, com fa en cada edició del guardó, al tema de la pirateria, que preocupa molt els editors. El president de Planeta ha afirmat que es produeixen 420 milions de descàrregues de llibres a l'any i que aquest és un problema que cal afrontar. Ha fet una crida a la lectura i a preservar el paper de les llibreries com a gran aliat del mercat editorial.
Els deu finalistes
L'obra guanyadora de l'edició d'aquest any sortirà del llistat de deu novel·les finalistes. Són aquestes: El adiós, de Sandra Glaser (pseudònim); Violencia de género, de Paulina Ayerza (pseudònim): Mirando a un cielo silencioso, d'Elena Francis (pseudònim); El ascenso, de James Sussex (pseudònim); El arte de la fuga, de Daniel Tordera; La sombra del cerezo, d'Ariane Ona (pseudònim); Los perdedores, de María Díez Alegría; Mate, de Hatshepsut (pseudònim); Ángela, de Leticia Conti Falcone, i El amante de la Viuda Negra, de Ray Colins (pseudònim).