Carles Puigdemont i Jordi Cuixart han estat escollits per rebre la medalla Carrasco i Formiguera, concedida per la família del dirigent afusellat d'Unió, Demòcrates de Catalunya i la Fundació Demòcrata. Així ho han explicat aquest divendres els encarregats de decidir la concessió del guardó. Puigdemont va ser president de la Generalitat en la legislatura del referèndum i ara és eurodiputat de Junts, partit que lidera; Cuixart és president d'Òmnium Cultural i en les últimes setmanes ha sortit de la presó un cop rebut l'indult del govern espanyol. Tots dos van coincidir la setmana passa a Elna, en la celebració dels seixanta anys de l'entitat cultural.
En el transcurs de la roda de premsa, Antoni Castellà, màxim dirigent de Demòcrates, ha assenyalat que els indults no han propiciat cap "distensió" amb l'Estat, i ha indicat que l'independentisme no pot "caure en el parany" de "passar pàgina" de l'1-O. En aquest sentit, ha demanat "reformular" l'acord nacional per l'autodeterminació i l'amnistia, i ha reclamat que es basi en la consecució de la independència. "L'única via possible és la unilateral, que és la que va propiciar l'èxit més important: l'1-O", ha indicat.
Castellà ha instat Junts i ERC a "desenvolupar" la part de l'acord governamental per preparar la "confrontació" amb l'Estat. "No esperem res de la taula de diàleg, i l'independentisme ha d'estar preparat per tots els escenaris", ha ressaltat el dirigent demòcrata. La seva formació es va integrar, després de signar un acord de col·laboració, basat en un full de ruta que defensa la via unilateral, a les llistes de Junts.
Puigdemont i Cuixart, guardonats amb la medalla Carrasco i Formiguera
Demòcrates nega que existeixi un clima de "distensió" amb l'Estat derivat dels indults i reclama a l'independentisme "no caure en el parany de passar pàgina de l'1-O"
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juliol de 2021 a les 13:15
Et pot interessar
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen bloquejar un vaixell amb material per a armes israelianes
-
Política Collboni, sobre l'ampliació de l'aeroport: «Nosaltres mengem de ser una ciutat internacional»
-
Política L'Amèrica que no vol estar sola
-
Política L'Ajuntament d'Alacant demana declarar la ciutat com a zona castellanoparlant
-
Política «La defensa de l'Estat ha fet mutar el règim constitucional a Espanya»: Mercè Barceló a l'IEC
-
Política Els líders del procés esperen una acceleració de l'amnistia després de l'aval del TC