Aquest dimarts, un milió d'exemplars de Direct Matin -el gratuït de paper amb més difusió a França- portaven una pàgina sencera amb una infografia on s'explica que les forces polítiques catalanes partidàries del dret a decidir sumen el 64 per cent del Parlament. El títol era ben explícit: "Catalunya temptada per la independència". Direct Matin no és una excepció, fa temps que els principals mitjans de comunicació europeus informen periòdicament de l'evolució del procés català.
Però, només per contrastar-ho, m'agradaria saber quants ciutadans espanyols tenen clar -com ho tenen els lectors de Direct Matin- que les forces sobiranistes són una majoria molt clara al Parlament de Catalunya. A cinc mesos de la consulta, la premsa de Madrid encara no s'ha pres seriosament el front informatiu més important dels pròxims mesos i dedica espais minúsculs al seguiment periodístic de l'actualitat catalana. Una actitud compartida pels mitjans audiovisuals, tant se val si són públics o privats.
La victòria d'ERC ha estat tractada, en general, com una derrota d'Artur Mas i l'enfonsament del bloc unionista, com un simple efecte secundari de l'erosió del bipartidisme espanyol. En definitiva, tot indica que els ciutadans espanyols hauran de llegir a la premsa europea el que hagi passat a Catalunya, de la mateixa manera que van assabentar-se de la implosió de la bombolla immobiliària a partir d'una famosa portada de The Economist.
ARA A PORTADA
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
27 de maig de 2014 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
