Els ajuntaments de Tarragona i Reus han impulsat diverses mesures per adaptar les tarifes i els conceptes de facturació de l’aigua, la llum i el gas a les possibilitats econòmiques de les famílies. Destaca la petició perquè les empreses subministradores estableixin una “factura solidària” que tingui en compte el nivell d’ingressos i que estableixi tarifes baixes perquè les persones amb menys recursos puguin fer front als rebuts en funció de les seves possibilitats i sense que els calgui recórrer als serveis socials.
L’any passat, ambdós consistoris van assumir les factures de prop de 800 famílies de cada ciutat. També es reclama un nou marc tarifari per promoure l’estalvi i que s’abaixin els impostos i taxes de consum bàsic. Els acords, que són fruit de les reunions de la Taula de pobresa energètica impulsada pels ajuntaments es debatran als propers plenaris.
La regidora de Serveis a la Persona de l’Ajuntament de Tarragona, Ana Santos, i la regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus, Montserrat Vilella, han coincidit a destacar que les propostes sorgides d’ambdós consistoris pretenen combatre “d’arrel” la pobresa energètica. En concret, s’han consensuat mocions relatives a l’electricitat i el gas, i s’han acordat propostes similars en el subministrament de l’aigua, atesa la diferència de tarifes i de gestió de les empreses que s’encarreguen d’aquest servei a cada ciutat, Aigües de Reus i Ematsa.
Les diferents mesures acordades plantegen que tots els ciutadans tinguin accés a un nivell d’energia bàsic, paguin en funció dels seus ingressos i que en facin un consum responsable. La voluntat, segons ha subratllat Montserrat Vilella, és avançar perquè, en una societat on tècnicament l’energia és accessible a tothom, les qüestions econòmiques no siguin un impediment per poder gaudir del servei mínim i imprescindible per tenir una vida digna. “El preu de l’energia ha pujat moltíssim i els ingressos de les famílies han baixat, per la qual cosa moltes han d’escollir entre pagar les factures o anar al supermercat”, ha exposat la regidora reusenca. Vilella també ha recordat que només l’import fixe ja suposa, en molts casos, més del 50% del rebut. De cara a les famílies més vulnerables, els ajuntaments plantegen la implantació d’una factura solidària o bo social, per tal que, d’entrada, se’ls facturi en funció de la seva capacitat econòmica i puguin fer front als rebuts.
Tarragona i Reus demanen taxes de consum bàsic per famílies amb pocs recursos
Política
Els ajuntaments proposen un sistema de tarifes més assequibles per a l’energia que es considera imprescindible
ARA A PORTADA
-
Política L'amenaça d'Espanya pel català a Europa indigna els estats: «És inacceptable» Lluís Girona Boffi
-
Política L'oficialitat del català torna a la taula d'Europa encara sense «cap possibilitat» de prosperar Lluís Girona Boffi
-
Societat La Sagrada Família diu que podria acabar l'escalinata de la Glòria enderrocant un sol edifici David Cobo
-
-
Publicat el
11 d’abril de 2016 a
les 19:33
Et pot interessar
-
Política
Junts adverteix que no participarà en «cap foto de fals consens» a la cimera educativa
-
Política
El Congrés retira definitivament l’acreditació de premsa a l'agitador ultra Vito Quiles
-
Política
Alamany estrena la seu de campanya d'ERC a Barcelona i reclama un pla per reobrir Collserola
-
Política
El Govern impulsa la rehabilitació de pisos: 255 milions anuals i prioritat als barris vulnerables
-
Política
El jutge cita a declarar com a investigades les filles de Zapatero el 30 de novembre
-
Política
Rufián irrita el PP davant el silenci de Mazón: «És un homicida imprudent i un psicòpata»
