A hores d'ara, en gran part Catalunya ha deixat de ser un subjecte polític diferenciat. Una nació, un país, per ser-ho, necessita disposar d'un mínim de discrecionalitat en la despesa pública i, a més, de la possibilitat d'establir les prioritats de la inversió. En cas contrari, simplement, no hi ha política.
Això és el que han entès, des de fa temps, les bases socials del catalanisme, que reclamen dels seus líders polítics un itinerari viable que condueixi -almenys- a l'administració dels propis recursos. En cas contrari -i que ho tinguin molt en compte- la classe política catalana perdrà la raó de ser i es convertirà en un annex, parasitari i provincià, de l'estructura de l'estat.
Potser per la gravetat de la situació, ahir tres polítics catalans van actuar visiblement en el sentit que els indica l'electorat. Artur Mas i Oriol Junqueras van acordar que no hi pot haver cap relació amb Madrid que no passi per la recaptació dels impostos, per la recuperació de la clau de la caixa. Mentrestant, a uns quilòmetres d'allà, Uriel Bertran es barallava contra uns peatges injustos i discriminatoris. Es pot pensar el que es vulgui sobre Mas, Junqueras i Bertran, però ahir van fer feina de país.
ARA A PORTADA
-
Societat Les primeres cases de Barcelona amenaçades pel foc: «Tot era negre i no es podia respirar» David Cobo
-
Societat Els Bombers se centren en els focus secundaris després d'estabilitzar l'incendi de Collserola Gerard Mira
-
-
Política Junts modifica el traspàs de competències en immigració, però torna a topar amb Podem Oriol March
-
Política «La prioritat és la devolució»: la Moncloa endureix el discurs mentre prepara la reforma d’asil i estrangeria Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
19 d’abril de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Aznar critica Sánchez i viatjarà a Ceuta per abordar la situació d'emergència
-
Política
Junts, ERC i la CUP carreguen contra Collboni per no sancionar comerços pel català
-
Política
Paneque dona el condol i alerta contra la «conveniència política» de l’ES-Alert
-
Política
Estelades al Camp Nou: guia de les mobilitzacions contra l'agressió policial
-
Política
L'agressió policial posa en risc l'homenatge als campions del Mundial al Camp Nou
-
Política
Les tempestes també passen factura política
