Personalment, penso que fóra una gran notícia que Montserrat Nebrera, Joan Laporta i Joan Carretero tinguessin un seient en el nou Parlament de Catalunya que sorgirà de les eleccions del 28 de novembre. Es tracta de personatges molt diferents, amb estils que no tenen res a veure i, fins i tot, amb algun fossat ideològic pel mig. Però tots tres tenen un parell de característiques essencials en comú. En primer lloc, no són dòcils, ni pretenen integrar-se en una estructura de poder que els protegeixi. I -encara més important- tots tres tenen manera de guanyar-se la vida al marge de la política professional.
És important que vagi creixent el percentatge de diputats que tenen una carrera professional al darrere i que, conseqüentment, no depenen de la benevolència de l'aparell del seu partit per mantenir el nivell de vida familiar. És a dir, gent que pugui opinar i, sobre tot, discrepar de l'estructura.
La política catalana només recuperarà el prestigi si aconsegueix que els millors tornin a interessar-se pel Parlament, el Govern i els partits. I a persones com Nebrera, Carretero i Laporta els necessitem dins de l'àmbit públic.
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
Publicat el
16 de setembre de 2010 a
les 23:17
Et pot interessar
-
Política
Eusebi Campdepadrós, exsecretari de la mesa del Parlament, deixa Junts després de ser amnistiat
-
Política
Von der Leyen defensa «enfortir» les fronteres en els punts crítics després de la crisi de Ceuta
-
Política
L'Audiència Nacional vol saber si l'entrada de migrants a Ceuta va ser una «acció concertada»
-
Política
Malestar al govern espanyol per la reacció europea a la crisi de Ceuta: «No han estat a l'altura»
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
