Un vídeo rodat a Berlín anima a trencar l'statu quo el 9-N
El vídeo havia de ser part de la campanya de l'ANC pel 9-N, però va ser desestimat per la Secretaria General
ARA A PORTADA
Publicat el 31 d’octubre de 2014 a les 18:27
Comparar la caiguda del mur de Berlín amb el 9-N. Aquest és l'objectiu del video "9-N - El dia que canvia la història" dels cinemastes Isbac Caralt i Jordi Ramoneda per tal de fomentar la participació pel 9-N. La intenció és "fer una crida a la societat civil per canviar l'statu quo", i dir-li que si "anem tots units, ho podem aconseguir".
El vídeo, que havia de ser part de la campanya de l'ANC pel 9-N, va ser descartat per la Secretaria General ja que, com ha explicat Caralt a Nació Digital, "tenia un punt dramàtic que no anava en línia amb l'optimisme dels seus vídeos". L'Assemblea havia donat el vist-i-plau al guió però, en veure'l acabat, va estimar que no el podien penjar amb les seves sigles.
Els autors van tenir l'ajuda d'una petita productora alemanya, a partir de la qual van aconseguir contactar amb la protagonista del vídeo, una actriu local de Berlín. Amb imatges emotives, l'actriu va explicant el que recorda d'aquell 9 de novembre en què va caure el mur. Al final, amb un primer plànol, la dona conclou que "A la vida hi ha situacions en que no se sap quan s'esdevindrà el gran moment... Fins que nosaltres, tots junts, ho fem possible", fent un claríssim símil amb la situació catalana. Caralt explica que una de les dificultats amb què es van trobar és que l'actriu "a vegades no li sortien naturals algunes paraules i les vam haver de canviar".
Avui, l'equip ha començat una intensa xarxa de difusió del vídeo a les xarxes socials per tal de fer-lo rodar i ja acumula centenars de visites al Youtube.
Et pot interessar
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
-
Política
La defensa de Pujol demana que no sigui jutjat a l'Audiència Nacional pel seu estat de salut
-
Política
El PSC es compromet a regular la compra especulativa d'habitatge
-
Política
Franco va morir el dia 19 de novembre i no el 20, segons dos metges que van tractar-lo
