El catalanisme actual somia constantment que aquell ens místic anomenat "Europa", o "comunitat internacional", salvarà Catalunya en cas de conflicte armat amb l'Estat espanyol. Els catalans, en tant que demòcrates, tenim la força de la raó, i bla, bla, bla. Quan els tancs entrin per la Diagonal, es diu, s'enfonsarà l'Ibex35, Alemanya patirà pel futur de la Seat, l'euro perillarà i Washington trucarà a la Moncloa, i tots plegats acabarem fent un foc de camp cantant l'"agermanats anirem caminant". Com l'any 1714 amb Anglaterra, vaja.
Fent una ullada al nostre entorn actual, no he acabat de veure cap pronunciament oficial a favor del president egipci democràticament escollit a les urnes. Ingènuament, es devia pensar que, pel fet que l'haguessin votat els seus conciutadans, el món civilitzat li reconeixia la legitimitat moral de governar el seu país. Des del punt de vista occidental, resulta que la seva causa no era justa, i se l'ha deixat caure, sense més. Un afer intern d'Egipte.
De la mateixa manera, ens pensem que, per omplir el Camp Nou durant vuit hores i fer una cadena humana de 400 quilòmetres, "el món" ens veurà simpàtics i es farà seva la nostra causa. Tinguem-ho present: ara per ara, el missatge del PP contra la secessió és el frame dominant en l'escena política internacional. La suspensió de la consulta o d'unes hipotètiques eleccions plebiscitàries també podrien ser afers interns espanyols, no ho oblidem. La Via Bàltica va ser efectiva, sí, però els EUA només van reconèixer Letònia un cop Rússia ja ho havia fet. Precaució respecte el 2014.
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 13 de juliol de 2013 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política El govern espanyol i Podem pacten prioritzar els compromisos ambientals en l’ampliació del Prat
-
Política L’embargament d’armes a Israel ressuscita la majoria de la investidura
-
Política Podem cedeix i convalida el decret del govern espanyol d'embargament d'armes a Israel
-
Política El Tribunal Constitucional torna a avalar el gruix de la llei d’amnistia
-
Política Alvise Pérez, a judici per assetjar els excompanys de S'ha Acabat la Festa
-
Política «Ànims, Alberto»: Sánchez se'n riu de Feijóo en la sessió de control al Congrés