El Tribunal Suprem ha tombat els darrers recursos presentats per Lafarge i la Generalitat de Catalunya contra les sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que anul·laven les autoritzacions ambientals concedides en els darrers anys pel Govern a la cimentera de Montcada i Reixac.
"L'empresa no té autorització per funcionar ni l'ha tingut mai", ha sentenciat l'advocat de l'Associació de Veïns de Can Sant Joan, Albert Calduch, que porten anys de litigi amb l'empresa. L'alcaldessa del municipi, Laura Campos, ha exigit l'actuació de manera "urgent" de l'executiu català per donar compliment a la resolució judicial i ordeni el tancament "immediat" de l'activitat.
Amb el dictamen del Suprem es dona plena validesa a l'anul·lació de la llicència mediambiental que el Departament de Territori i Sostenibilitat va concedir a la cimentera l'any 2015 i que va renovar el 2018. Aquesta autorització es van basar en un estudi d'impacte ambiental de l'any 2008 que no es correspon amb la normativa actual. Tot i la sentència, l'entitat veïnal i el consistori temen que la Generalitat pugui ara "inventar" alguna solució "enginyosa" per esquivar la resolució i mantenir activa la fàbrica.
Campos, que ha celebrat que "sigui un gran dia", ha apuntat a la Generalitat, "l'única responsable de la situació d'inseguretat jurídica" creada a l'entorn de l'empresa per haver concedit autoritzacions ambientals de manera errònia. Així mateix ha reclamat una sortida digna al mig centenar de treballadors que hi ha actualment a la planta vallesana i que es pugui impulsar un procés de reindustrialització de Lafarge amb un projecte que no sigui "nociu" per a la salut dels ciutadans de Montcada i el seu entorn més proper.
[noticia]11970[/noticia]
Lafarge descarta el tancament
Des de la firma francesa s'ha descartat el tancament de la cimentera i ho ha argumentat perquè no disposar d'aquesta autorització no vol dir que l'empresa no pugui operar, sinó que és el resultat "d'un defecte en el tràmit per part de la Generalitat ", que en cap cas suposa el cessament de l'activitat.
A més, ha afegit que el comportament ambiental de l'empresa no és problemàtic, que compleix amb els límits d'emissions i que no té cap defecte tècnic ni en les seves instal·lacions. La companyia ha afegit que dona feina a 300 persones, tant de forma directa com indirecta. De la mateixa manera, ha assenyalat que contactarà amb la Generalitat per tramitar l'autorització ambiental i solucionar el conflicte.
[noticia]12662[/noticia]
El Suprem tomba els recursos del Govern i Lafarge i anul·la la llicència de la cimentera de Montcada
L'Ajuntament de Montcada i Reixac exigeix a la Generalitat el tancament "immediat" de l'activitat; l'empresa ho descarta
ARA A PORTADA
-
Sabadell acollirà el Campionat d’Espanya d’Escacs per Equips de Clubs de Segona Divisió 2025 Redacció
-
Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places Redacció
-
Trens cancel·lats i retards per l'avaria que ha tallat totes les línies de Rodalies Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el 09 d’abril de 2021 a les 16:14
Actualitzat el 09 d’abril de 2021 a les 16:45
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure
-
Societat Així serà la Festa Major de Sabadell 2025
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell invertirà prop de 3 milions en la millora dels carrers
-
Societat Pas endavant per construir el nou aparcament del passeig de Can Feu