13
de gener
de
2020, 17:03
Actualitzat:
17:37h
La línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tancat l'any amb 66,3 milions de viatges, cosa que suposa un 3,5% més que el 2018. De fet, és el quart any consecutiu que s'aconsegueix un rècord d'usuaris, després dels perllongaments a Terrassa i Sabadell.
Aquest 2019, on més s’ha notat la crescuda d’usuaris ha estat al conjunt de les estacions de Sant Cugat -La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-Sol, Hospital General, Volpelleres i Sant Joan-, on la demanda ha crescut un 9,4%. A les de Terrassa ha pujat un 5,4% i a les de Sabadell, un 8,8%.
Increments a la resta de línies
A les estacions de la zona urbana de Barcelona, entre Plaça Catalunya i Gràcia l'increment d'usuaris ha estat de l'1,7%; al ramal Tibidabo del 0,7% i a la resta de Barcelona, concretament de Sant Gervasi a Reina Elisenda, del 0,6%. A les de la corona 1 -Peu Funicular, C. Aigües, Vallvidrera Superior, Baixador de Vallvidrera i Les Planes- en conjunt l’augment de passatgers ha estat de l'1,2%.
D'altra banda, a la línia Llobregat-Anoia, es van produir 24,7 milions de validacions, un 7% més respecte el 2018. Els increments més importants s'han produït a la segona corona -de Colònia Güell a Martorell Vila-, amb un creixement d'usuaris del 18,9%, molt per sobre de la mitjana de la línia. Pel que fa els ramals de Manresa i Igualada també han crescut, un 7,2% i un 1,8%, respectivament.
Pel que fa a la línia Lleida – la Pobla, el 2019 ha experimentat una crescuda del 13,5%, superant així la barrera dels 250.000 usuaris. Aquesta xifra confirma, un any més la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC des del juliol de 2016.
En total, l'any passat FGC va experimentar un increment del 4,4% en el nombre de viatges respecte el 2018, concretament fins els 91,2 milions.
Aquest 2019, on més s’ha notat la crescuda d’usuaris ha estat al conjunt de les estacions de Sant Cugat -La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-Sol, Hospital General, Volpelleres i Sant Joan-, on la demanda ha crescut un 9,4%. A les de Terrassa ha pujat un 5,4% i a les de Sabadell, un 8,8%.
Increments a la resta de línies
A les estacions de la zona urbana de Barcelona, entre Plaça Catalunya i Gràcia l'increment d'usuaris ha estat de l'1,7%; al ramal Tibidabo del 0,7% i a la resta de Barcelona, concretament de Sant Gervasi a Reina Elisenda, del 0,6%. A les de la corona 1 -Peu Funicular, C. Aigües, Vallvidrera Superior, Baixador de Vallvidrera i Les Planes- en conjunt l’augment de passatgers ha estat de l'1,2%.
D'altra banda, a la línia Llobregat-Anoia, es van produir 24,7 milions de validacions, un 7% més respecte el 2018. Els increments més importants s'han produït a la segona corona -de Colònia Güell a Martorell Vila-, amb un creixement d'usuaris del 18,9%, molt per sobre de la mitjana de la línia. Pel que fa els ramals de Manresa i Igualada també han crescut, un 7,2% i un 1,8%, respectivament.
Pel que fa a la línia Lleida – la Pobla, el 2019 ha experimentat una crescuda del 13,5%, superant així la barrera dels 250.000 usuaris. Aquesta xifra confirma, un any més la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC des del juliol de 2016.
En total, l'any passat FGC va experimentar un increment del 4,4% en el nombre de viatges respecte el 2018, concretament fins els 91,2 milions.