Sant Cugat compta oficialment, des d'aquest dijous, amb una xarxa local d'Escola Nova 21 i ho ha fet amb la incorporació d'onze centres, tant públics com concertats. L'objectiu, com marca aquesta iniciativa, és intercanviar experiències, reflexionar sobre el model educatiu, per adaptar-lo als reptes del segle XXI.
La regidora d'Educació, Esther Salat, ha recordat l'últim informe de l'UNESCO: "Mai havia estat tan urgent repensar l'educació. Ja no podem conformar-nos en transmetre continguts i dades" i ha afegit que cal "dotar-los d'aquelles competències i habilitats" de cara al futur d'aquest segle. Salat ha assenyalat que la principal idea és “situar l'alumne al centre de l'aprenentatge i reflexionar sobre les metodologies, per tal de que siguin les més adequades i fonamentades en la neurociència i com aprèn el cervell de l'infant.”
El programa s'allargarà tres anys i està previst que la xarxa es reuneixi trimestralment, tot i que compta amb un suport digital que permet que estigui connectada constantment. També s'espera que el projecte generi un retorn a la població.
La xarxa local està formada per les escoles Collserola, la Floresta, l'Olivera, Pi d'en Xandri, Pins del Vallès, el Thau, el Turó de Can Mates, Avenç, Pureza de María i els instituts Arnau Cadell i Pla i Farreras.
Sant Cugat constitueix una xarxa de la iniciativa Escola Nova 21
Un total d'onze centres, públics i concertats, són els que composen aquesta xarxa local

- Els integrants de la xarxa local Escola Nova 21 de Sant Cugat | Ajuntament de Sant Cugat -
- |
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’abril de 2017 a les 19:00
Et pot interessar
-
Societat Tot a punt per a l'Aplec de la Salut de Sabadell
-
Societat Sabadell aprova el canvi d'usos en una part de l'entorn del riu Ripoll
-
Societat Projecten una ampliació de l'habitatge protegit a Sabadell
-
Societat Facultats buides a la UAB després de la gran apagada
-
Societat Nou accés al Portal Sud de Sabadell per connectar amb el polígon Sud-oest
-
Societat Denuncien un funcionari municipal de Badia per pagaments irregulars