El temporal de vent que afecta bona part del país s'incrementa aquest dimecres, tal com marca la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya. D'aquesta manera, es manté l'alerta per aquest temporal i també pel nivell de la mar al nord del territori. Per altra banda, el Meteocat assegura un cel serè i assolellat a la resta de Catalunya però es mantindrà el descens de les temperatures i un ambient fred.
Pel que fa a les temperatures de les quatre capitals del país, el Meteocat indica que a Barcelona ciutat es registraran 12 graus durant la primera meitat del dia, que s'enfilaran fins als 20 a la tarda. A Girona les temperatures cauran fins als 3 graus al matí i arribarà als 16 a la tarda. A Lleida, es registraran 3 graus a primera hora i 17 després de dinar, mentre que a Tarragona, el mercuri s'elevarà des dels 7 graus matinals fins als 20.
14 comarques en alerta per les ventades
Així doncs, el temporal de vent és el principal protagonista d'aquest dimecres. Per això, l'alerta creix i afecta bona part de les comarques del nord del país, entre el nivell moderat i alt de perillositat. Així doncs, cal extrema les precaucions a l'Alt i el Baix Empordà, el Gironès, el Pla de l'Estany, la Garrotxa, el Ripollès, el Berguedà, la Cerdanya, el Solsonès, l'Alt Urgell, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, l'Alta Ribagorça i la Vall d'Aran.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SPaqoU7ILN0[/youtube]
[plantillavirals]