L'aplicació ChatGPT és la "nova" eina d'intel·ligència artificial que s'ha fet viral gràcies a la seva capacitat de donar respostes encara més treballades que un simple cercador. Tot i la seva popularitat, els usuaris ja han començat a trobar-hi forats per on s'escola la seva credibilitat. I és que darrere de ChatGPT no hi ha res més que un bot que tot i millorar models anteriors en l'ús del llenguatge no disposa de cap actualització des de l'any 2021, és a dir, ja fa dos anys.
Les respostes obtingudes es poden aconseguir en format text formal, en vers, com si fos un acudit o fins i tot s'atreveix a escriure codi o a jugar a jocs. Tal com està dissenyat, el seu algorisme permet emular comportaments humans, mitjançant l'Aprenentatge Reforçat amb Resposta Humana (RLHF per les sigles en anglès), i això ha estat sembla un element clau per a la seva popularitat.
Haver après amb una quantitat ingent d'informació penjada a la xarxa implica alhora que els missatges d'odi i de discriminació es magnifiquen: la màquina no raona. És una de les conclusions a la que poden arribar els usuaris, malgrat que els seus creadors impedissin que el bot respongués a qüestions inadequades. OpenAI està en aquests moments experimentant mitjançant el seu llançament massiu els forats que té aquesta eina i, de pas, detectar-ne els usos nocius.
En tant que la seva prioritat com a aplicació és donar resposta i satisfer la necessitat de conversa de l'usuari, ara per ara ChatGPT s'inventa la informació que dona quan no la troba a la seva base de dades, i accepta errors que en realitat no ho són si així ho indica l'usuari. Segons els creadors "“ChatGPT de vegades escriu respostes plausibles però incorrectes o sense sentit. Solucionar aquest problema és complicat, ja que durant l'entrenament actualment no hi ha una font de veritat; entrenar el model perquè sigui més cautelós fa que rebutgi preguntes que pot respondre correctament; i l'entrenament supervisat enganya el model perquè la resposta ideal depèn del que sap el model, en lloc del que sap el demostrador humà”, assenyalen al lloc web. Tot i així, és una aplicació en període de prova, i un dels perills és confondre les respostes amb informació verídica que no calgui contrastar.
[noticiadiari]2/250020[/noticiadiari]
Els inconvenients darrere de la intel·ligència artificial ChatGPT
Darrerament s'ha posat de moda gràcies a una prova experimental que l'ha fet molt popular entre els usuaris

- Recreació de la salutació d'una persona amb un sistema d'intel·ligència artificial -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 07 de gener de 2023 a les 17:10
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 7 d'agost: la temperatura torna a enfilar-se
-
Societat Festes de Gràcia 2025: cartell, concerts, carrers guarnits i programa
-
Societat Tanquen un centre d’estètica a l’Eixample que feia tractaments amb material caducat
-
Societat Nova ciberestafa a Booking: a través de les reserves extrauen les dades bancàries
-
Societat Detenen l'home que va llençar lleixiu a una treballadora d'una benzinera de Nou Barris
-
Societat Programa de les festes de Gràcia 2025