La vaga d'autobusos urbans, interurbans i autocars convocada a l'estat espanyol afecta de pet a Catalunya, que segueix vivint el macrotall ferroviari de Renfe entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. En aquesta situació, els usuaris es veuen afectats per una situació i per una altra, quedant a la intempèrie de les problemàtiques estructurals. La companyia espanyola ha assegurat que aquest dilluns només es faran 161 sortides dels autocars que connecten les estacions de les més de 600 que es fan de manera habitual.
Tal com ha explicat RAC1, des de primera hora hi ha desenes de persones que fan cua per poder agafar aquest servei, avui garantit per serveis mínims. Les inclemències del temps encara ho feien més difícil, aguantant sota la pluja. Però a Sant Vicenç de Calders, la imatge del matí era un grup de treballadors de Renfe, identificats correctament com a tal, amb diversos paraigües per protegir els usuaris de les precipitacions.
Així ho demostren certes imatges compartides per la ràdio privada, que escenifiquen aquest gest sorprenent i pràcticament inèdit per part de Renfe, que arrossega un conjunt de crítiques a escala social a Catalunya per diversos problemes amb els retards, el servei o les infraestructures.