Mónica Oltra dimiteix de tots els seus càrrecs al País Valencià

La vicepresidenta de la Generalitat Valenciana i coportaveu de Compromís argumenta la decisió al·legant que no vol "comprometre el projecte de canvi" del govern autonòmic

Publicat el 21 de juny de 2022 a les 15:22
La vicepresidenta del País Valencià i coportaveu de Compromís, Mónica Oltra, ha anunciat entre llàgrimes que dimiteix i que deixa tots els càrrecs que ocupa actualment, inclosa la seva acta de diputada a les Corts Valencianes. Oltra ha argumentat la decisió al·legant que no vol "comprometre el projecte de canvi" del govern al País Valencià i que ella no serà la "coartada" per fer fora Compromís del govern.

Ho ha anunciat aquest dimarts a la tarda, abans de començar l'executiva de Compromís que havia d'analitzar l'impacte polític de la seva imputació per encobriment en el cas d'abús del seu exmarit a una menor tutelada. Un cas que, ha dit, "passarà a la història de la infàmia".

De fet, la número dos de Ximo Puig, el president del País Valencià, ja havia anunciat que no aniria a l'executiva per no influir en la decisió de la formació. Fins ara, els dirigents de la coalició de govern havien tancat files amb ella, però des que el Tribunal Superior de Justícia va anunciar la imputació, la pressió ha anat en augment.

Oltra està investigada per haver encobert, presumptament, els abusos sexuals del seu exmarit a una menor tutelada. Fa quatre dies va dir que no dimitiria pel que considerava una campanya contra ella, però ja aleshores el president de la Generalitat valenciana, el socialista Ximo Puig, l'emplaçava a prendre decisions. Oltra ha explicat a la roda de premsa que ara l'executiva de Compromís es reunirà "per parlar del futur".