Nou cas de catalanofòbia al món de la gastronomia. El Suzaku, un establiment que ha obert fa una setmana a l'Arc de Triomf de Barcelona, només té la carta en castellà, contràriament a com estableix el Codi de Consum. L'excusa del negoci és que "el castellà és més universal a Barcelona".
Anem a pams, un usuari, a través de l'Instagram de l'establiment els ha preguntat si atenien en català, perquè ha vist que tota la promoció a xarxes estava feta en castellà. El Suzaku ha contestat que prefereix tenir la carta en castellà "perquè és més universal a Barcelona", afegint que a la ciutat "hi ha molta gent que no sap parlar català" i també "volen incloure'ls". A banda, el negoci afegeix que totes les cambreres saben català i et poden atendre en la llengua si ho demanes.
La resposta de l'establiment ha generat diverses reaccions a les xarxes. Un usuari ha amenaçat de denunciar el cas davant de Plataforma per la Llengua i un altre els ha dit que la denúncia els podia arribar des de Consum. Amb tot plegat, el Suzaku no ha donat cap més resposta.

- La resposta des de l'Instagram de Suzaku.
L'únic matís que han fet és que "la carta és molt provisional encara". El negoci va obrir fa tot just cinc dies i la promoció a xarxes va començar en el mateix moment. El compte d'Instagram acumula diversos comentaris d'usuaris, tots en castellà, que expressen el seu desig d'anar a l'establiment.
El Suzaku és un maid cafe, una cafeteria amb un toc de fantasia perquè les cambreres van disfressades i els clients ho poden fer també. A més, es divideix en dues franges. De 9:00 a 19:00 ofereix els serveis habituals d'una cafeteria, i a partir d'aquella hora i fins a les 01:00 es converteix en un bar musical.
