Nou pas cap a la normalització del català en l'àmbit socioeconòmic. I és que la marca de texans Levi Strauss ha començat a etiquetar en català els productes que comercialitza a Catalunya, tal com ha destacat Plataforma per la Llengua, que ho considera un pas "clau" per situar l'idioma "allà on li pertoca".
"Per fi, Levi’s inclou el català a l’etiquetatge", ha celebrat l'ONG del català en una publicació a la xarxa social X. Va ser aquesta la que, en el marc d'una campanya de més de cinc anys de durada dirigida a les marques de moda i complements, va demanar a la companyia estatunidenca que complís amb el Codi de Consum de Catalunya, que obliga a etiquetar i oferir les instruccions de rentar i planxat en català, en una condició d'igualtat envers la resta de llengües.
🏷️ Per fi, @LEVIS inclou el català a l'etiquetatge!
— Plataforma per la Llengua 📢 (@llenguacat) April 17, 2025
👖 Normalitzar la situació del català en l'àmbit socioeconòmic és clau per situar la llengua allà on li pertoca.
🤝🏼 Continuem treballant per defensar el #DretsLingüístics dels consumidors! pic.twitter.com/jMByNeLzvd
Així, Plataforma per la Llengua ja ha aconseguit que múltiples marques etiquetin en català. En són exemples les del grup Inditex, Intimisimi, Mango, Pepe Jeans, Diesel, Macson, Punto Blanco, H&M, Primark, Women's Secret i Calzedonia, entre altres. "Continuem treballant per defensar els drets lingüístics dels consumidors", ha assegurat l'ONG.