Una seixantena de persones debaten sobre la renda garantida en un col·loqui de l'ACM a Barcelona

El secretari general de l'entitat, Marc Pifarré, destaca la importància de donar veu als professionals que treballen en els serveis socials dels ajuntaments

Publicat el 03 d’abril de 2017 a les 15:00
Més d'una seixantena de persones van assistir aquest divendres 31 de març al debat La renda garantida de ciutadania: el paper dels ens locals. El seminari, organitzat per l'Associació Catalana de Municipis, es va inaugurar amb una ponència a càrrec del consultor social Víctor Bayarri, que va anar seguida d'un col·loqui participatiu.

"La jornada ha estat important perquè passem del debat teòric que es du a terme al Parlament de Catalunya al debat pràctic. Ens interessa molt conèixer l'opinió dels professionals", va explicar el secretari general de l'ACM, Marc Pifarré, durant la inauguració.

Per la seva banda, el president de la comissió de Benestar Social, David Saldoni, va apuntar que "cal analitzar bé quines són les necessitats de les persones que es troben en dificultat, però també s'ha de tenir en compte la gran tasca que duen a terme els professionals que treballen en els serveis socials dels ajuntaments".

Com a novetat, durant tota la jornada es va desplegar la tècnica del visual thinking: un mètode que permet tenir un dibuix clar i concís de les diferents reflexions que s'han anat fent al llarg de tot el debat.