Noves millores de la C-35 entre Palautordera i la Roca

També està afectat per la millora en seguretat el tros de la BV-5105 entre la Roca del Vallès i Cardedeu

Publicat el 25 de novembre de 2025 a les 09:00

El Departament de Territori ha iniciat aquesta setmana els treballs per implantar una banda sonora longitudinal a l'eix de la carretera en més de 210 quilòmetres de carreteres a la demarcació de Barcelona. Entre les carreteres afectades per la millora en seguretat hi ha dos trams de la C-35, entre la Roca i Santa Maria de Palautordera i entre Parets del Vallès i Granollers i també el tros de la BV-5105, entre la Roca del Vallès i Cardedeu.

La banda sonora longitudinal serveix per alertar els usuaris si envaeixen amb el seu vehicle el carril contrari, amb l'objectiu de reduir el risc de xoc frontal. Les obres ja han començat a l'N-141c, entre Moià i Navarcles, i es desenvoluparan pròximament als trams del Baix Montseny i el Vallès Oriental.Els treballs es duran a terme majoritàriament en horari nocturn i s'aniran executant fins a principis de desembre.

Afectació a la circulació

Els caps de setmana i els festius no es treballarà. En aquells trams on es treballi, en general es mantindrà el trànsit obert per als dos sentits de circulació durant els treballs dels equips a l'eix de la calçada i els vehicles circularan amb una amplada més reduïda. En casos puntuals, quan sigui necessari per a la seguretat o per la naturalesa de les tasques, s'habilitarà pas alternatiu regulat.

Les bandes sonores a l'eix de la calçada produeixen un soroll i una vibració quan la roda d'un vehicle hi circula per sobre, cosa que permet a l'usuari corregir la seva trajectòria en cas de distracció i reduir, així, el risc d'accidents frontals i frontolaterals. La implantació de la banda sonora longitudinal es realitza en general mitjançant el fresat del paviment i el posterior pintat de la marca de l'eix. Les bandes tenen una forma rectangular, de 15 centímetres en sentit longitudinal i 30 centímetres d'amplada, i les franges de fresat tenen forma d'arc circular amb una profunditat màxima 8 mil·límetres.

Els treballs per implantar la banda sonora longitudinal també es faran a la C-55, entre Abrera i Castellbell i el Vilar, i entre Manresa i Solsona; a la C-59, entre Santa Perpètua de Mogoda i Palau-solità i Plegamans, i entre Caldes de Montbui i Sant Feliu de Codines; a la C-62 entre Sant Bartomeu del Grau i Olvan; la B-224, entre Piera i Sant Esteve Sesrovires; la B-40z a la Roca del Vallès i la C-1413a entre el Papiol i Rubí.